عکس رهبر جدید
جادوی دژ
به گزارش روابط عمومی انتشارات مدرسه؛ رمان نوجوان «جادوی دژ» بر اساس داستان زندگی شخصیت معروف ایرانی، میر مهنا نوشته شده است

میرمهنا، دزد دریایی معروف در زمان کریم‌خان زند بود که وارد مبارزه با هلندی‌ها شد. پدرش حاکم ریگ بود و آن زمان دو کمپانی خیلی معروف در خلیج فارس فعالیت می‌کردند. کمپانی هند شرقی که متعلق به انگلیسی‌ها بود و کمپانی هلند شرقی متعلق به هلندی‌ها. در واقع هلند‌ی‌ها برای رقابت با انگلیسی‌ها و کمپانی هند شرقی، کمپانی هلند را راه‌اندازی کردند و با پدر میرمهنا وارد مذاکره شدند و جزیره خارک را در اختیار خودشان گرفتند. به خاطر همین مسئله میرمهنا وارد مبارزه شد و قدرت را در بندر ریگ به دست گرفت و هلندی‌ها را از جزیره خارک بیرون کرد.
معروف است که میرمهنا در آن زمان به کشتی‌ها در خلیج فارس حمله می‌کرد و غنائمش را به دست می‌گرفت. یک بار به کشتی انگلیسی که آن زمان در بندرعباس تجارت خانه داشتند و مردم هم دل خوشی از آن‌ها نداشتند حمله کرد و تجارت‌خانه آن‌ها را هم به آتش کشید. تمام این اتفاقات دست به دست هم دادند و از میرمهنا شخصیت تاریخی ساختند.

جعفر توزنده‌جانی درباره این کتاب می‌گوید: «رمان جادوی دژ را بر اساس زندگی میرمهنا نوشتم اما در این کتاب بیشتر به جنبه داستانی توجه کردم تا تاریخی و مواردی را اضافه کردم که در زندگی میر مهنا نبود.»

«جادوی دژ» با ۱۹۲ صفحه در فروشگاه‌های سراسر کشور و فروشگاه آنلاین انتشارات مدرسه به نشانی www.enma.ir در دسترس مخاطبان قرار دارد.

دفتر انتشارات و فناوری آموزشی / انتشارات مدرسه
تعداد بازدید : ۱,۳۴۲
کد خبر : ۳,۱۲۳
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید