عکس رهبر جدید
معرفی برگزیدگان ششمین جشنواره‌ عکس رشد با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش
در آیین اختتامه‌ ششمین جشنواره‌ی عکس رشد که با حضور دکتر بهرام محمدیان معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، محمد ناصری مدیر کل دفتر انتشارات کمک آموزشی و... برگزار شد، برگزیدگان ششمین جشنواره‌ عکس رشد معرفی شدند.
به گزارش ستاد خبری ششمین جشنواره‌ی عکس رشد، در گروه بزرگسال و با گرایش «آموزش و پرورش» محمد گلچین از استان گیلان، ابراهیم مطاعی از استان خراسان رضوی و بهزاد نعمتی از استان کردستان به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.
همچنین در گروه بزرگسال با گرایش «ایران؛ سرزمین پرگهر» مسعود سلیمانی از استان خراسان رضوی، مهران سبزقبایی از استان خوزستان و محمد محمدعلی‌پور از استان خوزستان به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی شدند.
بنابراین گزارش، در بخش «دانش آموزی» که با موضوع «آزاد» برگزار شد، الهه صادقی زرنوشه از استان قم، فرید مداحی از استان اردبیل و میلاد هراتی از استان خراسان به عنوان نفرات برگزیده انتخاب شدند.
در این مراسم دکتر بهرام محمدیان معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان ششمین جشنواره‌ی عکس رشد گفت: «عکاس شکارچی است که شکارش را با سخاوتمندی در اختیار دیگران قرار می‌دهد.»
وی با اشاره به امکان راه‌اندازی رشته‌ای در عکاسی با عنوان «عکاسی آموزشی» ادامه داد: در عکاسی رشته‌هایی چون عکاسی خبری، عکاسی صنعتی و... داریم، ما باید با برگزاری جشنواره عکس رشد، در نهایت به ایجاد فضای جدیدی در عکاسی بپردازیم که همان عکاسی آموزشی است و در این گونه از عکاسی، دانش آموزان بیشترین استفاده را خواهند برد.
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در ادامه تاکید کرد: انتشار 31 مجله و 950 عنوان کتاب، فضا و ظرفیت بزرگی برای تبلیغات آموزشی است و بنابراین با ایجاد بخشی تحت عنوان عکاسی آموزشی می‌توان به انتشار این آثار اقدام کرد.
حجت الاسلام و المسلمین محمدیان در ادامه با اشاره به یکی از القاب خداوند که مصور است، گفت: در نگاه قرآن خداوند، صورت‌گری زیبا است و این در خلقت انسان نیز نمود روشنی دارد.
در بخش دیگری از این مراسم محمد ناصری مدیر کل دفتر انتشارات کمک آموزشی و مدیر مسئول نشریات رشد بر روی سن آمد و گفت: در این دفتر 31 عنوان مجله با شمارگان 35 میلیون نسخه در سال منتشر می‌شود که با توجه به نیاز مبرم این نشریات به عکس و آثار گرفیکی، آثار رسیده به این جشنواره می‌تواند غنای بسیار خوبی به آرشیو عکس وزارت آموزش و پرورش ببخشد.
محبت الله همتی، دبیر جشنواره نیز با آمدن بر روی سن، گزارشی از روند اجرای جشنواره به حاضران ارایه داد. وی گفت: پس از اعلام فراخوان، تعداد 696 عکاس در گروه سنی بزرگسالان شرکت کردند و در بخش «آموزش و پرورش» تعداد 2585 اثر و در بخش «ایران؛ سرزمین پرگهر» نیز تعداد 3365 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.
وی ادامه داد: در بخش دانش‌آموزی نیز 216 شرکت‌کننده، تعداد 1654 عکس خود را در موضوع «آزاد» به دبیرخانه‌ی جشنواره ارسال کرده‌اند.
همتی در ادامه به تاریخچه‌ای از توجه به عکس و عکاسی در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در دهه 1360 نخستین قدم در عرصه عکاسی مستند توسط دفتر انتشارات کمک آموزشی برداشته شد، اما این حرکت در سال‌های بعد ادامه پیدا نکرد و با توجه به نیازمند شدید مجلات رشد به عکس‌های حرفه‌ای، در سال 1382 مسابقه «عکس مهر» برپا شد و این جشنواره از سال 1383 با عنوان جشنواره عکس رشد در سه دوره برگزار شد و اکنون در اختتامیه ششمین جشنواره عکس رشد، شاهد افتخارآفرینی هنرمندان زیادی هستیم.
همتی در ادامه گفت: عکاس دخالت بزرگی در رقم زدن تصویر نهایی دارد، گویی عکاس تجربه دیداری جدیدی را برایمان ایجاد می‌کند و از همین باب هنر عکاسی بسیار ارزشمند است و 223 عکس راه‌یافته به دور نهایی از این ویژگی برخوردارند.
 
 
بخش بزرگسال با گرایش آموزش و پرورش
 
               محمد گلچین ازگیلان گرایش آموزش و پرورش                  
   محمد گلچین از استان گیلان ـ نفر اول       
  
ابراهیم مطاعی از خراسان رضوی با گرایش آموزش و پرورش
                ابراهیم مطاعی از خراسان رضوی ـ نفر دوم                  
 
بهزاد نعمتی از کردستان با گرایش آموزش و پرورش
بهزاد نعمتی از کردستان ـ نفرسوم

 

بخش بزرگسال با گرایش ایران؛سرزمین پرگهر

 مسعود سلیمانی از خراسان رضوی با گرایش ایران سرزمین پرگهر 

                        مسعود سلیمانی از خراسان رضوی ـ نفر اول                    

مهران سبزقبایی از خوزستان با گرایش ایران سرزمین پرگهر

          مهران سبزقبایی از خوزستان ـ نفر دوم          

 محمد محمدعلی‌پور با گرایش ایران سرزمین پرگهر

محمد محمدعلی پور از خوزستان ـ نفر سوم

 

 

بخش دانش آموزی با گرایش آزاد

 الهه صادقی زرنوشه از قم باموضوع آزاد   

                             الهه صادقی زرنوشه از قم ـ نفر اول                           

 

فرید مداحی از اردبیل باموضوع آزاد

                                          فرید مداحی از اردبیل ـ نفر دوم                                   

میلاد هراتی از خراسان باموضوع آزاد

میلاد هراتی از خراسان ـ نفر سوم

تعداد بازدید : ۲,۳۴۶
کد خبر : ۳۰
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید