هفتادونهمین شماره فصلنامه رشد آموزش علوم اجتماعی (بهار ۱۳۹۸) با فهرست مطالب زیر در ۶۴ صفحه منتشر شد:
سرمقاله
• مدیریت رفتار یا تحول ساختار؟ / فریبرز بیات
برنامه درسی و آموزشی علوم اجتماعی
• اشباع روان شناسی؛ غیبت جامعه شناسی/ ضعف تفکر اجتماعی در آمـوزش و پرورش/ دکتر ناصرالدین تقویان
• رویکرد جامعه شناختی به آموزش و پرورش/ طاهره جلالوند
• برنامه درسی پنهان و رشد مهارت های اجتماعی/ جعفر نجات
• رهبری آموزشی معلمان / مروری بر منزلت اجتماعی معلمان در فنلاند/ ترجمه زهرا امینی فرد
دانش نوین اجتماعی
• مؤلفههای اساسی زندگی در جهان امروز/ منوچهر ذوالفقاری
• همبستگی اجتماعی از نگاه دورکیم / امیر خوشحال، شهین مجاوری
• افقهای روشن اقدامپژوهی / گفت و گو با خلیل کمربیگی؛ پژوهشگر/ کاوه تیموری
• جامعهشناسی پول / دکتر منیژه نویدنیا
دانش اجتماعی بومی
• مروری به اندیشههای اجتماعی بایزید بسطامی/ اخلاق نوعدوستانه / علیاکبر قاسمی گلافشانی
• جامعه شناسی نظم و پروژه اصلاح جامعه / تأملی بر آثار و اندیشههای دکتر مسعود چلبی/ علی کمالی
• جهانی شدن فرهنگ از نگاه دبیران / فاطمه صغری رودی، سید یعقوب موسوی
• روز علوم اجتماعی در دارالمعلمین/ گزارش یک همایش/ مسعود تویسرکانی
• معرفی کتاب/ اخلاق علم در علوم اجتماعی ایران/ مسعود تویسرکانی
قیمت شماره جدید مجله رشد آموزش علوم اجتماعی ۱۹ هزار ریال است.