یکصد و چهاردهمین شماره فصلنامه رشد آموزش فیزیک (بهار 1395) در 64 صفحه، به قیمت 13 هزار ریال چاپ و توزیع شد. در این شماره رشد آموزش فیزیک، مطالب زیر دیده میشود:
* یادداشت سردبیر/ ضرورت بازنگری مداوم در نظام آموزشی
* تعبیر دینامیکی از محیط یادگیری/ جهانگیر ریاضی
* کاهش وزن در فضا؛ علل و چگونگی اندازهگیری آن/ ترجمه مرجان روحنواز
* جایزه نوبل فیزیک برای قطعه گمشده پازل جرم نوترینو/ ترجمه منیژه رهبر
* بررسی خطرآفرینی خیابانهای شهر رودهن در زمان یخزدگی/ حسن سرپرست، غلامحسین رستگارنسب، مهرداد آقایاری سامیان، احسان فاطمیپور
* روشهای آموزشی فعال و افزایش خلاقیت دانشآموزان/ پیام بهرام چگنی
* قطر نقطهکور چشم و شعاع کره زمین با خطکش/ حمیدرضا نوری
* شناسایی و رفع موانع یادگیری درس فیزیک دانشآموزان پایه سوم تجربی/ فاطمه صفیاقدم
* کاربردهای فناوری هستهای/ راحله زادفتحالله
* آزمونهای فیزیک برای ارتقای آموزش مشارکتی/ کارلای وایمن، ترجمه مرضیه موسوی، مرضیه احمدی
* نقدی بر مقاله کژفهمیهای دانشآموزان درباره سقوط آزاد/ مریم صابری
* طراحی آموزش براساس مهارتهای علمی در آموزش زلزله/ آزیتا سیدفدایی
* یک آزمایش ساده و جالب/ فاطمه دانیال
* مرزهای فیزیک/ منیژه رهبر
* برنامهریزی بر پایه شواهد/ سیدحجتالحق حسینی
* نیروی ضد محرکه و قانون لنز/ حسن اتحاد مهرآباد
* همه با فیزیک زندگی میکنند!/ فاطمه ابراهیمیبادی
* از سایه برگ درختان تا چگالی خورشید: مسیر شگفتانگیز/ جیمز مالمان، ترجمه مرجان روحنواز
* ناوبری لختی: پلیبین سینماتیک و حسابان/ فیلیپ اف. سدلر، ترجمه رضوانه طالبیپور
* بلورهای مایع/ صمد جعفری باراز
* جایگاه فیزیک در تمدن مصر/ فرحناز کیانی
* آنچه میبینید، نمییابید/ ترجمه احمد توحیدی