عکس رهبر جدید
نیمه‌ی خالی کتاب‌های درسی شیمی
گفت‌و‌گوی «رشد آموزش شیمی» با منیر رضایی، دبیر شیمی بندر انزلی

شیمی منحصر به تعریف، اصول، قوانین و ارائه‌ی اطلاعات نیست. بلکه علمی است توأم با عمل و آموزش آن همراه با انجام آزمایش شیرین‌تر می‌شود.

این بخشی از صحبت‌های منیر رضایی، دبیر شیمی بندر انزلی است. منیر رضایی، 22 سال است که به تدریس درس شیمی مشغول است. او که از زمان دانش‌آموزی به انجام آزمایش‌های شیمی علاقه‌مند بوده، موفق به تهیه‌ی کاغذ از کاه برنج شده است.
گفت‌و‌گوی شماره‌ی جدید مجله‌ی رشد آموزش شیمی با این معلم به موضوعات گوناگونی اختصاص دارد. وی در بخشی از این گفت‌وگو درباره‌ی کتاب‌های درسی شیمی می‌گوید: «به نظر من جای برخی مباحث در کتاب‌های درسی ما خالی است. مانند معرفی شیمی‌دان‌های ایرانی از قدیم تاکنون، معرفی صنایع و کارخانجات شیمی و ارائه‌ی آزمایش‌ها به زبان ساده و قابل انجام با حداقل امکانات.»
در بخش دیگری از این مصاحبه، صحبت از سال جهانی شیمی به میان می‌آید و منیر رضایی درباره‌ی نقش معلمان در این سال می‌گوید: «نسل جوان باید با شیمی و سهم چشمگیر آن در گسترش علم و فناوری در زندگی بشر آشنا شود. معلمان در سطح مدرسه می‌توانند با برگزاری مسابقه‌ی مقاله‌نویسی در زمینه‌هایی همچون معرفی شاخه‌های مختلف شیمی و کاربرد آن، تأثیر در بهداشت عمومی، درمان بیماری‌ها، ایجاد امنیت اجتماعی، کشف جرایم  و حفظ محیط زیست و... اهمیت شیمی را به نمایش بگذارند.»
متن کامل این گفت‌وگو را می‌توانید در جدیدترین شماره‌ی رشد آموزش شیمی، شماره‌ی 95، زمستان 1389 مطالعه کنید.

تعداد بازدید : ۱,۷۰۳
کد خبر : ۲۱۵
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید