عکس رهبر جدید
۲۴ بهمن ۱۳۸۹ ۰۹:۱۸
نان معلمی
گفت‌وگوی فصلنامه‌ی «رشد آموزش معارف اسلامی» با علیرضا زارع، دبیر دینی و قرآن یزد

اگر کسی بتواند با نان معلمی خودش را بازنشسته کند و به کار دیگری جز معلمی نپردازد، می‌تواند خیلی موفق باشد. کسانی که این شغل را انتخاب کرده‌اند، سعی کنند یک شغله باشند. خدا ما را برای معلمی انتخاب کرده است. اگر بخواهیم اوقاتمان را به کار و شغل دیگری اختصاص دهیم، به جایی نمی‌رسیم. حتی با وجود سختی‌ها و مشکلات باید با نان معلمی ساخت.

آقای علیرضا زارع، معلم دینی و قرآن شهر یزد در گفت‌و‌گو با فصلنامه‌ی رشد معارف اسلامی ضمن اظهار سخنان فوق افزود: «معلم دینی باید آراسته، زیبا، با لباس‌های مرتب، معطر و با چهره‌ی خندان و شاداب سر کلاس حاضر شود. معلم نباید کلاس دینی را خشک و بی‌روح اداره کند. دانش‌آموزان در کلاس دینی باید شاد باشند. علاوه بر تخصص و تعهدی که یک معلم دینی باید داشته باشد، فضای کلاسش هم باید از هر جهت شاد و جذاب باشد.»
آقای زارع که جانباز 35 درصد جنگ تحمیلی و دارای مدرک کارشناسی‌ارشد علوم قرآن و حدیث است، در بخش دیگری از این گفت‌وگو، خاطرنشان ساخت: «دانش‌آموزان را از طریق نمرات مستمر به این درس تشویق می‌کنم. اگر آن‌ها یک سؤال را هم جواب بدهند نمره‌ی 19 یا 20 به آن‌ها می‌دهم تا اعتمادبه‌نفس پیدا کنند. من شاگردان را نومید، مجرم و خطاکار ارزیابی نمی‌کنم.»
متن کامل این گفت‌وگو در فصلنامه‌ی رشد آموزش معارف اسلامی، شماره‌ی 79، زمستان 1389، ارائه شده است.

تعداد بازدید : ۱,۳۲۹
کد خبر : ۱۸۳
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید