عکس رهبر جدید
پرونده‌ی ضمیمه ماهنامه‌ی «رشد آموزش ابتدایی» ویژه‌ی دی ماه منتشر شد
دوره‌ی غیرحضوری «شیوه‌های موثر تشویق و تنبیه در تعلیم و تربیت»

در پیش‌گفتار این  دوره‌ی آموزشی که به عنوان پرونده‌ی ضمیمه‌ی ماهنامه رشد آموزش ابتدایی منتشر شده، آمده است:
«در بهار سال 1389، مسئولان ارشد دو بخش وزات آموزش و پرورش، تفاهم ‌نامه‌ای را امضا کردند که به موجب آن قرار شد، از مجلات رشد ویژه‌ی معلمان، معاونان، مربیان و مدیران واحدهای آموزشی، علاوه بر کارکردهای عادی و همیشگی، به عنوان منابعی برای آموزش‌های ضمن خدمت فرهنگیان نیز استفاده شود. به موجب این تفاهم‌نامه، «مرکز آموزش نیروی انسانی، آمار و فناوری وزارت آموزش و پرورش» و «دفتر انتشارات کمک آموزشی» (ناشر مجلات رشد)، مقرر کردند، در مرحله‌ی اول و برای اجرا در سال تحصیلی90-1389، در شماره‌ی چهار (دی 1389)، سه مجله‌ی رشد آموزش ابتدایی، رشد مدیریت مدرسه و رشد معلم، برای سه دوره‌ی کددار و تعریف شده‌ی مجزا از هم، منابعی تدوین و به چاپ برسانند تا همکاران فرهنگی واجد شرایط، پس از ثبت نام در واحدهای آموزش ضمن خدمت ادارات محل ا شتغال خود، با تهیه و خواندن ویژه‌نامه‌های مندرج در شماره‌ی چهار مجلات یاد شده و شرکت در آزمون‌های اعلام شده و قبولی  بتوانند گواهی‌نامه‌ی آموزش ضمن خدمت به مدت ساعات اعلام شده را  دریافت کنند.
اکنون بسیار خوش‌وقتیم که توفیق تدوین منبع آموزشی دوره‌ی شیوه‌های موثر تشویق و تنبیه در تعلیم و تربیت (کد دوره‌ی 91400485) به میزان 10 ساعت، نصیب ما شده‌است. ما با فرض این که این متن آموزشی در قالب محتوای پنج جلسه‌ی آموزشی دو ساعته ارائه شود و یا همکاران با  اختصاص حداقل 10 ساعت وقت در فاصله‌های گوناگون، به مطالعه‌ی عمیق آن بپردازند، به تدوین آن اقدام کردیم.
»

فهرست مطالب «دوره‌ی غیرحضوری شیوه‌های موثر تشویق و تنبیه در تعلیم و تربیت» به شرح زیر  است:
ـ پیش‌گفتار
ـ تشویق و تنبیه و تصورات ما
ـ مفاهیم مربوط به  انگیزش، تشویق و تنبیه
ـ تشویق و تنبیه و کارکردهای انگیزش
ـ مبانی تشویق و تنبیه، زیر چتر  انگیزش
ـ انگیزش، تشویق و تنبیه و تربیت دینی
ـ تشویق و تنبیه، انگیزش و معلم
ـ تشویق و تنبیه، انگیزش و رقابت
ـ اثربخشی تشویق، تنبیه و انگیزش
ـ برخی منابع فارسی

متن کامل مطالب این دوره‌ی آموزشی غیرحضوری را می‌توانید در شماره‌ی 4 (دی ماه 1389) ماهنامه‌ی رشد آموزش ابتدایی داشته باشید.

تعداد بازدید : ۲,۰۵۶
کد خبر : ۱۵۲
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید