عکس رهبر جدید
جشنواره کتاب‌های آموزشی رشد
دبیر دهمین جشنواره کتاب های آموزشی رشد در مراسم اختتامیه این جشنواره از اضافه شدن بخش داستان و توجه ویژه به آثار تألیفی و بومی به جشنواره کتاب‌های آموزشی رشد خبر داد
محمد ناصری، دبیر جشنواره کتاب‌های آموزشی رشد در مراسم اختتامیه دهمین جشنواره کتاب های آموزشی رشد د که عصر دیروز، هفتم بهمن ماه در سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد ،سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی را متولی اصلی نظارت بر محتوای آموزشی و اجرایی کردن سیاست‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در تعمیق، تصحیح و توسعه کتاب‌های آموزشی خواند و گفت: «در دهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی رشد، سه هزار و ۷۰۸ کتاب مناسب با مشارکت ۶۵۰ ناشر در سراسر کشور رقابت کرده‌اند.
وی ادامه داد: با تشخیص گروه داوران، ۱۷۸ کتاب نامزد دریافت جایزه کتاب برگزیده و شایسته تقدیر شده و در نهایت ۴۸ کتاب و سه ناشر برگزیده معرفی می شوند».
ناصری ویژگی‌های جشنواره دهم را این گونه بر شمرد: «تجمیع کتاب‌های آموزشی و تربیتی، بازنگری و سرعت بخشی به فرآیند داوری، تشکیل کمیته علمی و ایجاد زمینه‌ها و حوزه‌های جدید یادگیری از جمله ویژگی‌های دهمین دوره جشنواره کتاب‌های آموزشی رشد است».
مدیر کل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی در توضیح دستاوردهای جشنواره رشد اظهار کرد: «تأکید وزیر محترم آموزش و پرورش بر انتخاب و خرید کتاب برای نمایشگا‌ه‌ها و کتابخانه‌های مدارس بر اساس کتابنامه رشد و همدلی معاونت پرورشی و فرهنگی در این امر که گامی بلند برای تحقق مصوبه ۸۲۸ شورای عالی آموزش و پرورش است از دستاوردهای مهم این جشنواره بوده‌اند». وی ادامه داد: «همچنین از سال آینده، چهار صفحه از کتاب‌های درسی مقطع ابتدایی و یک صفحه از کتاب‌های درسی مقطع متوسطه به معرفی آثار برگزیده اختصاص داده‌ می‌شود».
ناصری اضافه‌شدن بخش داستانی و توجه ویژه به آثار تألیفی و بومی را از برنامه‌های دوره بعدی جشنواره اعلام کرد.



دفتر انتشارات و فناوری آموزشی / واحد سامان بخشی
تعداد بازدید : ۱,۲۰۸
کد خبر : ۱,۴۶۵
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید