عکس رهبر جدید
رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با تأکید بر نقش مثبت جشنواره کتاب‌های آموزشی: ناشرانی که با احساس مسئولیت قدم بر‌می‌دارند شایسته تجلیل‌اند

دکتر محمدیان، معاون وزیر و رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در گفت‌وگو با ستاد خبری دهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی رشد، این جشنواره را یکی از اقدامات خوب و حسنه سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی دانست و گفت: «ما باید به نحوی از ناشران، مؤلفان و نویسندگان کتاب‌های آموزشی تجلیل کنیم و تلاش‌های آن‌ها را ارج بگذاریم». محمدیان ادامه داد: «وظیفه ما به‌عنوان دستگاه متولی تعلیم و تربیت این است که قدردان تلاش این عزیزان باشیم. حقیقتاً ناشران و مؤلفانی که با احساس مسئولیت قدم در عرصه فرهنگ و تولیدات مناسب با اهداف تعلیم و تربیت بر‌می‌دارند، شایستة تجلیل هستند».
رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در ادامه به گستره تنوع مواد و رسانه‌های آموزشی اشاره کرد و ادامه داد: «دوازده میلیون دانش‌آموز در کشور مشغول به تحصیل هستند که علاوه بر نیاز آن‌ها به کتاب‌های درسی، نیاز به استفاده از سایر کتاب‌ها و منابع آموزشی نیز دارند و این وظیفه دستگاه تعلیم و تربیت است تا منابع مناسب را به دانش‌آموزان، خانواده‌ها و معلمان معرفی کند و آن‌ها را در شناسایی بهتر منابع آموزشی یاری نماید».
محمدیان در ادامه به لزوم نظارت بر تولید منابع آموزشی اشاره کرد و گفت: «هر محصولی که به‌طور مستقیم با جامعه ارتباط دارد، باید به تأیید یک دستگاه نظارتی برسد تا خدای نکرده سلامت جامعه به خطر نیفتد. در حوزه منابع آموزشی نیز  شورای عالی آموزش و پرورش این نظارت را به سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی محول کرده است».
محمدیان به سوء استفاده برخی از ناشران از احساس خوب خانواده‌ها به فرزندانشان اشاره کرد و گفت: «متأسفانه عده‌ای در حوزه تولید منابع آموزشی تنها سود شخصی خود را لحاظ می‌کنند و تولیداتی  را روانه بازار می‌کنند که تنها در کوتاه مدت باعث پیشرفت ظاهری کودکان می‌شود و در طولانی مدت اثرات مخربی بر فرایند یاددهی و یادگیری آن‌ها دارد».
وی  ادامه داد: «خانواده‌ها، صدا و سیما را به‌عنوان یک مرجع برای کالای مناسب می‌شناسند و نیاز است که صدا و سیما نیز در این زمینه توجه ویژه‌ای به معرفی منابع مناسب آموزشی داشته باشد که راهکارهای آن درمصوبه 828 شورای عالی آموزش و پرورش که با امضای رئیس جمهور ابلاغ شده است، قابل مشاهده است».

تعداد بازدید : ۸۷۶
کد خبر : ۱,۴۰۲
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید