عکس رهبر جدید
۰
سبد خرید شما خالی است.
سخنرانی حجت‌الاسلام دکتر محمدیان در جمع سردبیران فصل‌نامه‌های علوم پایه رشد

جلسه سردبیران فصل‌نامه‌های تخصصی علوم پایه رشد با حضور حجت‌الاسلام دکتر محمدیان، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، محمد ناصری، مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی، معاونین دفتر، سردبیران و مدیران داخلی فصل‌نامه‌های علوم پایه رشد، عصر امروز( 8 مهر92) در سالن جلسات دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، در این جلسه به تغییر کتاب‌های درسی در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: «پس از این که تغییر در کتاب‌های درسی را بر اساس برنامه درسی ملی شروع کردیم احساس نیاز به ارتقای سطح آگاهی و دانش حرفه‌ای معلمان بیش از پیش احساس شد که مجلات رشد یکی از ظرفیت‌های مناسب در این زمینه است.» وی ادامه داد: « فصل‌نامه‌های رشد می‌توانند در زمینه ارتقای سطح علمی و مهارتی معلمان و حتی خانواده‌ها کمک شایانی داشته باشند. البته در این راستا، علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزش ضمن خدمت برای معلمان، کتاب‌های راهنما و سی‌دی‌های آموزشی برای معلمان، تولید شده و در اختیار آنان قرار گرفته است که فصل‌نامه‌های رشد نیز می‌توانند تکمیل کننده این بسته باشد.»
محمدیان در ادامه به لزوم به روز بودن و نو بودن محتوای مجلات اشاره کرد و گفت: «مجلات رشد علاوه بر این‌که باید به عنوان یک دایره‌المعارف عمل کنند و محتوای تخصصی در رشته‌های مربوط را ارائه دهند، به روز و نو به نو باشند.»
معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه به لزوم گسترش فرهنگ نوشتن و مکتوب کردن تجریبات اشاره کرد و گفت: «بسیاری از معلمان ما بسیار خوب بحث و صحبت می‌کنند، ولی از مکتوب کردن تجارب و دانسته‌های خود عاجز هستند. ما، باید در مجلات رشد، راهی برای این موضوع پیدا کنیم. مدیرکل دفتر انتشرات و تکنولوژی آموزشی گزارشی ارائه دادند که ناظر بر مشارکت خوب فرهنگیان در تولید محتوای مجلات رشد است. چه خوب است بتوانیم از این مقالات و نوشته‌ها در تولید نشریه الکترونیک استفاده کنیم.»
محمدیان در پایان  به لزوم استفاده از افکار و نظریه‌های نو و ترویج آن‌ها در مجلات رشد اشاره کرد و گفت: «می توانیم در مجلات تخصصی رشد صفحاتی را به عنوان تریبون آزاد ایجاد کنیم و نظریه‌های علمی جدید را در آنجا مطرح و آنرا به بحث و بررسی بگذاریم.»

تعداد بازدید : ۱,۰۹۲
کد خبر : ۱,۲۹۸
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید