تازهترین شماره از فصلنامهی «جوانه»، با مقالاتی در حوزهی کتابهای آموزشی و یادداشتهایی دربارهی هشتمین جشنوارهی کتابهای کمکآموزشی منتشر شد
در شمارهی 31 و 32 نشریهی جوانه (ویژهی تابستان و پاییز 1389)، در بخش مربوط به جشنواره مطالب زیر آورده شده است:
• یادداشت سردبیر (و جشنوارهای دیگر)
• جشنوارهی رشد ذهنیت جامعه را نسبت به کتابهای کمک آموزشی گسترش میدهد (گفتوگو با محمد ناصری)
• جای خالی تألیف ارزشمند در جشنوارهی رشد (در گفت وگو با حسین الوندی، مسئول گروه داوری کتابهای علوم تجربی در جشنواره)
• غلبهی ترجمه بر تألیف در کتابهای حوزهی حرفه و فن (در گفت وگو با منیر زارع زاده، مسئول گروه داوری کتابهای حوزهی آموزشی حرفه وفن در جشنواره)
• حمایت از ناشران موفق کتابهای مرجع (در گفت وگو با احمد احمدی، مسئول گروه داوری کتابهای مرجع در جشنواره)
• معرفی سوابق داوران هشتمین جشنوارهی کتابهای آموزشی رشد
• بیانیهی هیأت داوران هشتمین جشنوارهی کتابهای آموزشی رشد
اما در بخش دیگری از این نشریه این مطالب را میخوانیم:
• صدور مجوز کتاب از وظایف آموزش و پرورش نیست (گفتوگو با دکتر محمدیان معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی)
• در آینده کتابهای آموزشی با مهر استاندارد آموزش و پرورش منتشر میشوند (گفتوگو با مهدی نوید دبیر شورای عالی آموزش و پرورش)
• جامعهپذیری کتابخوانی و مرجعیت معلم (ارزشیابی طرح سامانبخشی کتابهای آموزشی- دورهی ابتدایی / دکتر محمود شهابی)
• اصول راهنمای تهیهی بستهی آموزشی (به همراه جدول اجزای بستهی آموزشی / تهیه شده در دبیرخانه شورای هماهنگی علمی، مهر ماه 1385)
• ویژگیهای کتابهای آموزشی فنی و حرفهای و کاردانش (داوود نجفزاده)
• طرح بازنگری در سندهاى راهنمای تولید کتابهای آموزشی و مقایسهای بین سندهاى جدید و قدیم (دکتر محمود معافی)
• کودکان پیش دبستانی و گونههای کتاب آموزشی (جمالالدین اکرمی، بخش 2)
• تبدیل دانش آموزان به ماشین حافظه دار (استفاده از کتابهای غیراستاندارد)
• تازه ترین فهرست کتابهای مناسب،در کتاب نامههای جدید رشد
• آیا کتابهای آموزشی در سال 1388 کیفیتر شده است؟ (بهروز رضایی کهریز)
• مصوبهی هشتصد و بیست و هشتمین جلسهی شورای عالی آموزش و پرورش