عکس رهبر جدید
۳ شهریور ۱۳۹۲ ۱۳:۱۵
فعالیت بدنی کودکان
در «رشد تربیت بدنی»

از فواید فراوان فعالیت بدنی در دوران کودکی این است که می‌تواند به‌صورت سبک زندگی در دوران نوجوانی و بزرگ‌سالی درآید. فصل‌نامه رشد آموزش تربیت‌بدنی در مقاله‌ای به اهمیت فعالیت بدنی در کودکی پرداخته است.
نویسنده این مقاله شیما شیروانی بروجنی، دبیر تربیت‌بدنی منطقه ملارد است. وی در بخشی از مقاله آورده است: «با وجود روابطی که بین فعالیت بدنی، سلامت و جلوگیری از اضافه‌وزن و چاقی وجود دارد، هنوز هم به توصیه‌های مربوط به فعالیت بدنی کودکان و نوجوانان توجه کمی می‌شود. در بازبینی اخیر که توسط استرانگ صورت گرفته است اطلاعات خلاصه‌ای درباره فعالیت بدنی و سلامت در بچه‌ها ارائه شده است: پیشنهادهایی درباره حداقل 60 دقیقه فعالیت روزانه.
همین‌طور درباره افراد بزرگ‌سال گفته شده که فعالیت بدنی باید در جهت رسیدن به سلامت قلبی و عروقی و حفظ ترکیب بدنی مطلوب باشد. برنامه‌ها برای کودکان نباید ضرورتاً بر روی مدیریت وزن یا دیگر مزایای خاص سلامت تمرکز کند اما تشویق به سمت فعالیت بدنی باعث افزایش چشم‌گیری در فعالیت فیزیکی آن‌ها می شود. به‌ویژه طرح‌ریزی بازی فعالانه در افزایش فعالیت بدنی کودکان نقش بسزایی دارد.
فرصت‌هایی برای انجام فعالیت بدنی در بین کودکان شامل قسمتی از بازی‌های روزانه، زنگ ورزش مدارس، گیم، ورزش و سیستم حمل و نقل فعال به مدرسه (دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی) و هم‌چنین بازسازی و طراحی تمرینات ورزشی است. خانواده، مدرسه و سایر جوامع در گسترش فعالیت بدنی نقش دارند.»
متن کامل این مقاله در فصل‌نامه رشد آموزش تربیت بدنی، شماره 47، تابستان 1392 منتشر شده است.

تعداد بازدید : ۱,۳۵۲
کد خبر : ۱,۲۴۸
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید