عکس رهبر جدید
۲۵ خرداد ۱۳۹۲ ۱۳:۲۱
مدرسه‌ای برای هر کس و در هر جا
منبع: «رشد مدرسه فردا»
 ‌ماه‌‌نامه رشد مدرسه فردا در یکی از مقالات خود به سلمان‌‌خان و آکادمی‌خان پرداخته است. کسی که یک تحلیل‌گر بورس بود و عجیب بود که بخواهد وارد کاری با ارزش اجتماعی شود: ایجاد مدرسه‌ای که در آن قادر به باز تولید خلاقیت‌ها باشد و هیچ حد و مرز آکادمیکی، این نوآوری‌های ذهنی را محدود نکند.
مدرسه‌ای برای هر کس و در هر جا عنوان مقاله‌ای به قلم سیده فاطمه شبیری است. در این مقاله درباره آکادمی‌ خان می‌خوانیم: «سازمانی آموزشی، با سایتی به همین نام که هدف اصلی خود را ارائه امکانات آموزشی، با کیفیت و استاندارد بالا، به هر کس و در هر جا می‌داند.
این سازمان که در سال 2006 بنیان گذاشته شده، تاکنون بیش از 3500 فیلم ویدیویی آموزشی درباره ریاضیات، فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی، اقتصاد، تاریخ، پزشکی و... را به رایگان در سایت خود قرار داده است و ماهانه، بیش از سه میلیون کاربر از سراسر دنیا، از فیلم‌های آموزشی آن بهره می‌برند. نسخه‌های آنلاین ویدئوهای او، در بسیاری از مناطق روستایی کشورهای درحال‌توسعه توزیع شده‌اند و بسیاری افراد در نقاط دوردست آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین از آن‌ها استفاده کرده‌اند. حتی فرزندان بیل گیتس در آمریکا، در کلاس درس مجازی او نشسته‌اند. سلمان‌خان معتقد است گروهش- که امروز تعداد آن‌ها به بیش از 30 کارمند تمام وقت رسیده است- می‌کوشند به کودکان فقیر سرتاسر جهان، همان تجربه‌ای را ببخشند که کودکان در دره «سیلیکون» دارند.
مجله تایم در سال گذشته، سلمان‌خان را در فهرست صد نفر از تأثیرگذارترین افراد، در مقام چهارم جای داده است.»
متن کامل این مقاله در ماه‌نامه رشد مدرسه فردا، شماره 8 (پی در پی 70)، اردیبهشت 1392 منتشر شده است. 
تعداد بازدید : ۱,۲۴۶
کد خبر : ۱,۱۸۰
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید