منبع: فصلنامه «رشد آموزش زبان»
«روشهای ایجاد انگیزه در دانشآموزان بیعلاقه به درس زبانانگلیسی» عنوان یک مقاله پژوهشی است که در شماره زمستان فصلنامه رشد آموزش زبان چاپ شده است.
محمد احمدوند دبیر زبان انگلیسی و نویسنده این مقاله پژوهشی در مقدمه آن آورده است:
«یادگیری زبانانگلیسی برای بسیاری از دانشآموزان و دانشجویان ایرانی کاری سخت و عذابآور است. یکی از دلایل مهم این مشکل که به فراگیرندگان زبان مربوط میشود، نداشتن درک درست آنها از ماهیت زبان و زبانآموزی و دلیل دیگر، تلاش نکردن معلمان و مدرسان آنها برای آشنا
ساختنشان با زیباییها، ظرافتها و مهارتهای لازم برای یادگیری زبان است.
یک دلیل مهم دیگر هم این است که زبانانگلیسی در ایران زبان خارجی است نه زبان دوم؛ یعنی، فراگیرندگان در خارج از مدرسه و دانشگاه نه نیاز چندانی به این زبان دارند و نه فرصتی برای تمرین و بهکارگیری آموختههای خود پیدا میکنند.»
محمد احمدوند در این مقاله توضیح داده است که چگونه توانسته است یک دانشآموزان ناامید از درس زبانانگلیسی را به این درس علاقهمند کند.
او معتقد است یکی از مهمترین کارهایی که یک معلم میتواند انجام دهد، آشنا کردن دانشآموزان با روشها و تکنیکهایی است که یادگیری درس را برایشان آسانتر کند.
متن کامل این مقاله پژوهشی را میتوانید در فصلنامه رشد آموزش زبان، زمستان 1391، شماره 105
ببینید.