سرمقاله
عشق آموخت مرا .../ دکتر محمدرضا سنگری
گزارش
نشست با مؤلفان کتب درسی ادبیات پایه دوازدهم/ محمدرضا سنگری
آموزشی تحلیلی
• نقد و بررسی کتاب علوم و فنون ادبی (۲) از نظر محتوا و عناصر برنامه درسی/ مینا صحاف امین
• نقد و بررسی کتاب علوم و فنون ادبی ۲، پایه یازدهم و روش های تدریس این کتاب / مهدی رنجبر سلیمانی
خاطره
دل می تپد که مدرسه ها باز می شود ... / فاطمه جعفری کلیبر
آموزشی تحلیلی
• نقد و بررسی کتاب فنون ادبی ۲ پایه یازدهم / هانیه جباریلر خسروشاهی
• درنگی بر مبحث تشبیه در کتاب علوم و فنون ادبی (۲) / محمدامین شمسی نیا
• نقدی بر دروس سبکشناسی علوم و فنون ۱ و ۲ دوره متوسطه دوم / ستار پیرعینالدین
• مفهوم هویت در کتاب فارسی پایه یازدهم / زهرا کمندلو
• نقدی بر مبحث تشبیه در کتاب علوم و فنون ادبی (۲) پایه یازدهم / محمد قاسمی خزینه جدید
• نقدی بر کتاب های نونگاشت فارسی دوره متوسطه دوم / مریم سعدزاده
• نقد کتاب فارسی و نگارش (۲)، شاخه فنی و حرفهای و کاردانش / سیما بیگ نژاد
• تحلیل اصل ولایت در عرفان و تصوف اسلامی / محمد قاسمی
• چگونه داستانک بنویسیم؟ داستانک نویسی در کلاس درس انشا / بهرام رضایی ویشه سرایی
• تدریس تشبیه، استعاره و مجاز با رویکردی زبان شناسانه / رشید خدامی افشاری، زکیه کمالی
• جلوه های پیوند اندیشه های عاشورایی با ادبیات دفاع مقدس / مریم سپیدکار
• بررسی موسیقی شعر در مرثیه عاشورایی محتشم کاشانی / دکتر شکوه برادران
• مختصات زبانی و ادبی شعر قیصر امین پور/ منیرالسادات هژبر
• حق نوشتن، ضرورت وجود درس نگارش در برنامه درسی / صدف گلمرادی
داستان های کوتاه کوتاه
دعا؛ این نیز بگذرد ؛ ساحل و صدف / انتخاب: جواهر مؤذنی
معلمان شاعر
• بخشی از منظومه ظهر روز دهم، شعری از زنده یاد قیصر امین پور
• دو قطعه شعر از معلمان شاعر / مرضیه احمدیان، احمد بهمنی پویا
معرفی کتاب
گم شده در غبار گمنامی / جواهر مؤذنی
گفت و گو
هدف اصلی ادبیات، التذاذ است و بعد از آن، آموزش مفاهیم (پای صحبت معصومه عبادی، دبیر ناحیه دو اراک) / دکتر علی اکبر کمالی نهاد
آموزشی تحلیلی
• فناوری در آموزش زبان و ادبیات فارسی / سعید بیات، فاطمه سادات هاشمی
• واکاوی لحن در کتاب فارسی پایه نهم «متوسطه اول» / مهرداد روشن زاده
• بازخوانی و بازگردانی چند بیت از کتب ادبیات فارسی دبیرستان دوره دوم / محمد پاکنهاد
چکیده مقالات