عکس رهبر جدید

عید و مهمانی و مدرسه

  فایلهای مرتبط
عید و مهمانی و مدرسه

بر او علم یک ذره پوشیده نیست / که پیدا و پنهان به نزدش یکی‌ست

مهیاکنِ روزیِ مار و مور / اگر چند بی‌دست‌وپای‌اند و زور

به امرش وجود از عدم نقش بست / که داند جز او کردن از نیست، هست

 سعدی

 

مفاهیم با تکرار در ذهن ماندگار می‌شوند. هرچه تکرار یک مفهوم بیشتر باشد، ماندگاری و عمق بیشتری هم خواهد داشت. «مدرسه» یکی از این مفاهیم ماندگار است. همه از مدرسه خاطراتی دارند، اما مفهوم این واژه برای ما آموزگاران احتمالاً جزو عمیق‌ترین مفهوم‌هاست؛ مدرسه محل درس است و زندگی و کار و احساسات و آموختن از دیگران و آموختن به دیگران و... . مدرسه خانه‌ی دوم همه‌ی ماست و بستر تربیت نسل آینده که هر کدام سرمایه‌ی زندگی خانواده‌ای را تشکیل می‌دهند. جامعه عزیزترین سرمایه خود را به‌منظور آماده‌شدن برای ساخت آینده به مدرسه سپرده و همین رسالت بر نشان‌دادن اهمیت مدرسه کافی است.


عید نوروز و سنت‌های ما ایرانیان در پاسداشت این عید سبب شده است که همیشه اسفند پرکاری داشته باشیم. آمدن سال جدید را مثل آمدن مهمان عزیز گرامی می‌داریم و برایش لحظه‌شماری می‌کنیم. همین مفهوم نزدیکی عید و لحظه‌های آخر سال به‌مرور چنان در لوح دلمان نقش بسته که حتی تصورش شوق‌انگیز است، چه برسد به اینکه همیشه برنامه‌هایی هم داریم؛ مثل چیدن سفره‌ی هفت‌سین در مدرسه و آماده‌کردن محتوای آموزشی برای عید و... .


امسال این تقارن، مهمان دیگری هم دارد و آن هم ماه مبارک رمضان است و ماه مهمانی خداوند. ایام ماه مبارک هم همیشه حس خوب مهربانی و بندگی را به همراه دارد و در نتیجه عجب اسفندی در پیش داریم!


در این شماره از رشد آموزش ابتدایی نگاهی به مدرسه داشتیم و کمی در مورد فضای مدرسه و اقداماتی که حول این فضا صورت می‌گیرد، سخن گفتیم و میزبان تجربه‌های همکاران محترم بودیم. الان، این شماره در پیش روی شماست. امیدواریم همراه خوبی برای اسفندماه شما باشیم. مشارکت معلمان محترم در تولید نشریه همچنان فزاینده است. خرسندیم که هر شماره در خدمت همکارانی از استان‌های گوناگون کشور عزیزمان هستیم.


 در نقشه‌ی ایران، در صفحه‌ی شناسنامه‌ی نشریه، استان‌های همکار هر شماره مشخص شده‌اند. اگر احساس می‌کنید جای استان شما در این نقشه خالی است، قلم در دست بگیرید و برای ما از تجربه‌ها و نظرات خود در مورد موضوعات مرتبط با آموزش ابتدایی بنویسید و به نشانی دفتر مجله بفرستید. امیدواریم در شماره‌های بعدی شاهد مطالب ارزشمند شما همکار گرامی هم باشیم.


در روزهایی که همه به‌دنبال فراهم‌آوردن مقدمات حضور در مهمانی خداوند و البته آغاز سال نو هستیم، فراموش نمی‌کنیم که برادران و خواهران ما در فلسطین، زیر ستم رژیم اشغالگر و کودک‌کش صهیونیستی، ایستاده‌ و درس مقاومت تا پیروزی را برای جهانیان به نمایش گذارده‌اند. بی‌شک این‌چنین ایستادگی‌ها در ادامه‌ی انقلاب شکوهمندی است که اسلام عزیز ابتدا در قلب مؤمنان و سپس در کشور ایران رقم زده و باعث دمیدن نور امید در قلب تمام مستضعفان عالم شده است. به امید پیروزی نهایی جبهه‌ی حق بر باطل!

۴۶
کلیدواژه (keyword): رشد آموزش ابتدایی، یادداشت سردبیر، عید و مهمانی و مدرسه،عید نوروز،ماه رمضان،فضای مدرسه، مهدی رضایی
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید