عکس رهبر جدید

به‌سوی قله

  فایلهای مرتبط
به‌سوی قله

درست سه ماه پیش تو قدم در این راه گذاشته‌ای. ازهمان اول خوب می‌دانستی راه سخت و پرفرازونشیبی پیش رو داری. مثل کوه‌نوردی آگاه و با تجربه از ابتدا عزمت را جزم کردی تا آهسته و آرام با قدم‌های محکم راه بروی و سربالایی‌ها و سرازیری‌ها را طی کنی.

تو سال‌ها در این راه تجربه کسب کرده‌ای. تو نوجوان آگاه و با استقامتی هستی و از آن‌هایی نیستی که بین راه کنار می‌کشند. حالا به نیمه راه نزدیک شده‌ای و خود را برای ارزشیابی نوبت اول آماده می‌کنی. پستی و بلندی‌ها همیشه در همه راه‌ها هستند؛ چه راه تحصیل باشد چه راه زندگی یا راه مبارزه با دشمنان انقلاب اسلامی. اما در این بین یک چیز ثابت است و آن هم راهی است که باید طی کرد تا به قله رسید. قطعاً تو رهگذر چابک و عاقل و آماده و باهوش این راه هستی. با توکل به خدا و با راهنمایی معلمین مهربان، هوشیارانه و بادقت مراقب سنگلاخ‌ها و دره‌های عمیق باش.

خدای مهربان در سوره مبارکه «الشرح»، آیه 5 می‌فرماید: «پس از دشواری آسانی است»1.

آری آن زمان که به قله رسیدی از آن بالا همه چیز را زیر پای خودخواهی یافت و خواهی دید سختی‌ها چه ناچیز و کوچک به چشم می‌آیند. تمام مراحل زندگی همین است! باور دارم تو رهگذر پرانرژی این راهی؛ راه تحصیل، راه زندگی، راه سرافرازی ایران اسلامی!

 
 

پی‌نوشت

1. فان مع‌العسر یسرا

 

 


۱۳۳
کلیدواژه (keyword): رشد نوجوان، یادداشت سردبیر، به‌سوی قله، علی اصغر جعفریان
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید