عکس رهبر جدید

یادداشت سردبیر

  فایلهای مرتبط
یادداشت سردبیر

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، در پنجم آذر 1358، امام خمینی(ره) دستور تشکیل «بسیج» را صادر کرد. بسیج در لغت به معنای آمادگی برای کاری و آماده‌ساختن نیروهای یک کشور است.

از نـگاه امام خـمینی(ره)، سـپاه و ارتـش بدون پشـتوانه مـردمی کارآیی لازم را نداشـتند. ایـشان همیشـه در سـخنان و دیـدارهای خودشـان به بسیـجیان توجه ویـژه‌ای داشـتند و از بسیجیان با عنوان سربازان واقعی خودشان یاد کرده‌اند.

بسیج در میان اقشار گوناگون مردم شعبه دارد: کـارگری، بـازاریان، جامـعه پـزشـکی، طلـبه، دانشجو  و دانش‌آموز. بسیج مدارس با شروع جنگ تحمیلی رژیم بعث علیه ایران تشکیل شد. دفاتر بسیج در مدارس مانند دیگر اقشار بسیج برای جذب، آموزش و اعزام دانش‌آموزان به جبهه‌های حق علیه باطل فعال شدند. دانش‌آموزان شجاع ما نقش ممتاز و چشمگیری در آن روزها داشتند و دوشادوش نیروهای ارتش و سپاه پاسداران، در جبهه‌های نبرد با متجاوزان جنگیدند.

حالا که کشور عزیزمان با اینکه در جنگ نرم قرار دارد، اما از لحاظ جنگ سخت در صلح به سر می برد، دانش‌آموزانمان، آینده‌سازان فردای این مرز و بوم هستند و وظیفه دانش‌آموزان بسیجی، ترویج گفتمان انقلاب اسلامی است.

تفکر بسیج که ریشه در نهضت عاشورا و حماسه‌های دفاع مقدس دارد، ناب‌ترین مسیر برای خلق رویدادهایی است که می‌تواند در تمام عرصه‌ها شگفتی‌ساز شود. از این‌رو امروز در طلیعۀ گام دوم انقلاب اسلامی، این تفکر راه و روشی پویا و بالنده برای تربیت نسل‌های آینده‌ساز از دانش‌آموزانی مثل شماست. مهم‌ترین فعالیت‌های بسـیج دانـش‌آموزی در مـدارس عـبارت‌انـد از: اجـرای برنامه‌های فرهنگی، آموزشی، اردویی، مهارتی، امدادی، اجتماعی، خدماتی؛ و برگزاری رزم‌آمایش (مانور) به‌منظور حفظ انسجام و آمادگی اعضای سازمان یافته؛ آموزش و سازمان‌دهی دانش‌آموزان برای انجام خدمات امداد و نجات، انجام فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ورزشی و شرکت در اردوها.

اگر شما هم علاقه دارید به جمع بسیجیان دلاور دانش‌آموز بپیوندید، به دفتر بسیج مدرسه‌تان مراجعه کنید.


۱۱۰
کلیدواژه (keyword): رشد جوان، یادداشت سردبیر،بسیج،هفته بسیج،دکتر زهرا باقری
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید