عکس رهبر جدید

شش‌تایی‌های داده بازی

  فایلهای مرتبط
شش‌تایی‌های داده بازی

حتماً می‌دانید که الان همه‌چیز رایانه‌ای شده یا در آینده نزدیک خواهد شد. حتی میوه‌فروشی‌هایی هم که برخط کار می‌کنند، آمار مشتریانشان را در رایانه ثبت می‌کنند. رایانه غیر از یک مجموعه داده که خودمان به آن می‌دهیم، چیز دیگری نیست! حالا این داده‌ها یا به درد چیزی غیر از پر‌کردن حافظه رایانه نمی‌خورند و پر که شد، حذفشان می‌کنیم. الکی سر کارمان نگذار. دسته بازی را بگیر. فوتبال یخ کرد! یا اگر طبقه‌بندی و تر و تمیز و مرتب شوند، می‌توان تفسیرشان کرد و کلی اطلاعات ارزشمند از آن‌ها به دست آورد که به‌درد رونق کسب‌وکارمان می‌خورد.

مثل این است که می‌گویند هر روز رفتار و اعمال خودت را حساب ‌و کتاب کن تا بتوانی برای خدا بنده بهتری باشی. یعنی ذهنت را که پر از اطلاعات رفتار و اعمال روزانه‌ات هستند، بررسی کن. رفتار خوب و بدت را ببین و تصمیم بگیر فردا خوب‌هایش را بیشتر کنی و بدهایش را کمتر.

این اطلاعات الان تبدیل شده‌اند به چیزی شبیه نفت در قرن 20. شرکت‌ها و کسب‌وکارها وقت و هزینه زیادی برای این اطلاعات کنار گذاشته‌اند تا بتوانند هر چه‌بهتر به حساب‌وکتاب خودشان و مشتریانشان برسند و کالا و خدمات و رضایت مشتری‌ و فروششان را بهتر کنند. خود جمع‌آوری داده به شغل تبدیل شده. خودشان می‌گویند. ادامه را بخوان، متوجه می‌شوی:

 

تجزیه و تحلیل داده چیست؟

قبل از پرداختن به این موضوع که چرا شغل تجزیه و تحلیل داده‌ها یک شغل عالی است، اجازه دهید تعریف را مرور کنیم:

در تجزیه و تحلیل داده،‌ مجموعه‌های بزرگی از داده‌های سازمان‌یافته و ظاهراً تصادفی جمع و سپس سازمان‌دهی (پاک) می‌شوند تا الگوهایی به دست آیند. نتیجه‌هایی منطقی حاصل می‌شوند که به تصمیم‌گیری مبتنی بر کسب‌وکار کمک می‌کنند. برای پاسخ به سؤالات مرتبط با کسب‌وکار، چهار نوع تجزیه و تحلیل داده به کار می‌روند:

- توصیفی: برای پاسخ‌دادن به سؤال «چه اتفاقی افتاد؟»

- تشخیصی: برای پاسخ‌دادن به سؤال «چرا این اتفاق افتاد؟»

- پیش‌بینی: برای پاسخ‌دادن به سؤال «چه چیزی ممکن است در آینده اتفاق بیفتد؟»

- تجویزی: برای پاسخ‌دادن به سؤال «بعد چه کنیم؟»

این چهار نوع تجزیه و تحلیل داده، جزئیات مرحله‌های بعد را روشن می‌کنند.

 

1. تولید داده در بالاترین حد

استاتیستا  گزارش می‌دهد، تا سال 2025، درآمد سالانه تولید داده با ایجاد 181 «زتابایت»  داده به 68 میلیارد دلار خواهد رسید.

داده‌های مشتریان به بزرگ‌ترین ارزش جهان تبدیل شده‌اند. کسب‌وکارها با این داده‌ها می‌توانند تعیین کنند:

الگوهای رفتاری مصرف‌کنندگان چیست؟

مصرف‌کنندگان به چه پیام‌ها و پویش‌هایی به‌خوبی پاسخ می‌دهند؟

کدام بن‌سازه (پلتفرم‌)ها ثمربخش‌ترند؟

کدام جمعیت‌شناسی و روان‌شناسی مشتریان پاسخ‌های مثبت و نتایج بیشتری دارند؟

تمام این داده‌ها به‌صورت یکپارچه و بر اساس مقیاس، جمع‌آوری می‌شوند. بنابراین، برای کسب‌وکارها بسیار مهم است که بتوانند این داده‌ها را درک کنند. آن‌ها برای انجام این کار، به تحلیلگران مستعد نیاز دارند.

 

2. وجود تقاضای زیاد برای تحلیلگری داده

آمارها پیش‌بینی می‌کند که تقاضا برای مشاغل مرتبط با تجزیه و تحلیل داده، بین سال‌های 2021 تا 2031، به میزان 23 درصد رشد خواهد کرد. این عدد درباره سایر صنایع پنج درصد است. علاوه بر این، گزارش «آنالیستیک اینسایت»  برای چند میلیون متخصص داده، فرصت‌هایی شغلی را پیش‌بینی کرد.

با ظهور فناوری‌های نوین دیجیتال برای کمک به کسب‌وکارها و ارتقای آن‌ها، تحلیلگران داده‌ ارزش بیشتری پیدا می‌کنند و این، پیشرفت شغلی فوق‌العاده و امنیت شغلی را در پی دارد.

 

3. حقوق و پیشرفت عالی

تقاضای زیاد، حقوق عالی را هم در پی دارد! با توجه به شکاف مهارتی مشهود در متخصصان واجد شرایط، شرکت‌ها مایل‌اند به شخصی که در تجزیه و تحلیل داده مهارت دارد، بالاترین دستمزد را بپردازند. متوسط دستمزد یک تحلیلگر در ایران تقریباً حدود 480 میلیون تومان در سال است. کف این حقوق 144 میلیون است.

همان‌طور که تجربه کسب می‌کنید و در رتبه‌ها بالاتر می‌روید، دستمزد نیز بالاتر می‌رود. این آمار بر اساس اطلاعات  iransalary.com و radareghtesad.ir  حاصل شده‌اند:

تحلیلگر داده جوان: 15 میلیون تومان در ماه

تحلیلگر داده: 36 میلیون تومان در ماه

مشاور تجزیه و تحلیل داده: 45 میلیون تومان در ماه

تحلیلگر ارشد داده:  72 میلیون تومان در ماه

 

4. استفاده بیشتر شرکت‌ها از فناوری‌های تجزیه و تحلیل داده‌

فناوری‌های نوین زندگی را برای انجام کارهای پیچیده و وقت‌گیر بسیار آسان‌تر کرده‌اند. برای کسب‌وکارهای بزرگ‌تر، آن‌ها می‌توانند مجموعه‌های داده‌ای متنوع و خیره‌کننده‌ای برای مرتب‌سازی داشته باشند. و چون این کار به آن‌ها مزیت رقابتی می‌دهد، به دنبال این فناوری هستند. آمار «دیتا پروت»  نشان‌دهنده این است که:

سازمان‌ها 97 درصد از داده‌های جمع‌آوری‌شده را بدون استفاده می‌گذارند. و این یعنی شما با این فناوری از تمام این سازمان‌ها جلو خواهید زد.

در هر حوزه‌ای، تقریباً در هر مقیاسی، از تجزیه و تحلیل استفاده می‌شود؛ از خودرو گرفته تا مد، یا خرده‌فروشی و تجارت الکترونیک. به این ترتیب، در انتخاب صنعتی که می‌خواهید در آن کار کنید، هیچ‌ کمبودی وجود ندارد.

 

5. تبدیل‌شدن به تصمیم‌گیرنده‌ای کلیدی

تجزیه و تحلیل داده یک منبع رقابتی برای کسب‌وکارهاست، زیرا امکان ارائه راهبردهای  دقیق‌تر و آگاهانه‌تر را فراهم می‌کند که منجر به کسب نتایج بهتر و گرفتن تصمیمات واضح‌تر می‌شود. سازمان‌ها و مدیران، برای راهنمایی در مورد اقدامات بعدی، به متخصص داده به‌عنوان یکی از اجزای اصلی این نیروی محرکه نگاه می‌کنند.

در طى حرفه‌ای خود در علم داده، این فرصت را خواهید داشت که با بخش‌ها و افراد زیادی همکاری کنید و بینش‌هایی عملی ارائه کنید.

 

6. وجود فرصت‌های زیاد برای رشد

با توجه به تعداد زیاد صنایعی که به مدیریت داده نیاز دارند، همیشه گزینه‌هایی برای حرکت جانبی و رو به بالا خواهید داشت. بازاریابی، هوش تجاری، و مراقبت‌های بهداشتی و مالی چند نمونه از بخش‌های داده‌محورند، اما ده‌ها مورد دیگر وجود دارند که همگی به داده متکی هستند.

جنبه فنی علم داده بدین معنی است که شما همیشه حوزه تازه‌اى برای کشف و اصلاح خواهید داشت؛ از برنامه‌نویسی گرفته تا تجزیه و تحلیل آماری پیشرفته، فرصت‌های رشد فراوانی وجود دارند.

ترجمه مقاله 8 Reasons Why Data Analytics is the Career for You in 2023 از وبسایت growthtribe.io

 


۲۲۸
کلیدواژه (keyword): رشد هنرجو، کلید اسرار، شش تایی های داده بازی، محمد عزیزی،تجزیه و تحلیل داده ،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید