عکس رهبر جدید

هوا را با چه وسیله‌ای می‌توان شناخت؟

  فایلهای مرتبط
هوا را با چه وسیله‌ای می‌توان شناخت؟

راستش هوا تأثیر بسیار زیادی در تعلیم و تربیت ما دارد. این‌قدر زیاد که دست در گردن مدرسه انداخته است. البته گاهی هم دست در گردن ما دانش‌آموزان می‌اندازد. بگذارید برایتان توضیح بدهم.

شش ماه آخر سال، یکی از بهترین زمان‌ها برای دانش‌آموزان است که دست دعا برآوردند تا مه و خورشید و فلک به کمک کارخانه‌ها و دیگر عوامل، آن‌ها را از مدرسه رفتن معاف کنند. مثلاً همین آلودگی هوا. من خودم بارها به پدر یا مادرم نشانی غلط داده‌ام تا کمی بیشتر بنزین بسوزانند و ماشین عزیزمان هوا را بیشتر آلوده کند و بتوانم چند روزی در خانه بمانم. یا در زمستان کولر را روشن می‌کنم تا درجه برودت هوا بیشتر شود و برف سراسر ایران را فرابگیرد.

از آن طرف هم از اداره تعطیلات آموزش‌وپرورش بسیار گله‌مندم، زیرا که مثلاً دو سه منطقه شهر را تعطیل می‌کنند و باقی منطقه‌ها را نه. آن وقت ما باید با کوله‌هایمان از جلوی بچه‌های همسایه‎مان رد شویم و آن‌ها به‌ ما فخر بفروشند. به‌قدری این موضوع روی اعصاب است که امسال از مادر و پدرم خواستم که گرچه خانه‌مان در انتهای نقشه‌ تهران زیر پونز قرار دارد، مرا در مدرسه‌های منطقه یک ثبت نام کنند. البته آن‌ها نپذیرفتند، چون مسلماً پول نداشتند. می‌بینید موضوع هواشناسی چه تأثیراتی روی زندگی ما گذاشته و مایه اختلاف بین اعضای خانواده شده است؟!

به غیر از این، یکی از علاقه‌مندی‌های من باران است. اصلاً  به‌قدری این موجود خوب است که حد ندارد. برای این می‌گویم که تا یک بارانی می‌زند، شهر قفل می‌شود. با خیال راحت می‌شود نرفت مدرسه یا دیر رفت. چون سرویس تعطیل است و تاکسی و اتوبوس هم.

به هر حال من به عنوان نوجوان همواره در پی این هستم که هوا را بشناسم تا برنامه‌های درسی و کاری‌ام را درست بچینم؛ مخصوصاً در شش ماهه دوم سال. برای همین به نرم‌افزارهای (اپلیکیشن‌های) مختلفی پناه بردم. ولی متأسفانه آن‌ها هم گاهی شوخی می‌کنند با من. گاهی دارد باران می‌بارد، می‌زنند آفتابی یا برعکس. تازه بعضی وقت‌ها هم وضع آب و هوا را از من می‌پرسند! من مانده‌ام علم هواشناسی به چه کار می‌آید و واقعاً هوا را با چه وسیله‌ای یا علمی می‌توان شناخت؟

 


۴۶
کلیدواژه (keyword): رشد جوان، لبخند جوان، هوا را با چه وسیله ای می توان شناخت، سناء شایان، با آدم های موفق حرف بزن، معصومه پاکروان
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید