عکس رهبر جدید
۰
سبد خرید شما خالی است.

کمر درد

  فایلهای مرتبط
کمر درد

این روزها بسیاری از ما دچار کمردرد هسـتیم، ولی به دلـیل مشـغله زیـاد،  درس و امتـحان‌های آزمون سراسری دنبال درمان آن نـمی‌رویم. ترجیح می‌دهـیم به ایـن مشکل توجه چندانی نداشته باشیم یا از آن چشم‌پوشی کنیم. اما نمی‌توان این واقعیت را نادیده گرفت که کـمردرد، ایستادن، نشـستن و حـتی راه‌رفـتن را در طـول روز بـرای ما مـشکل می‌سازد و اگر آن را درمان نکنیم، هر روز عملکرد ما کمتر می‌شود و کار به جای باریک می‌کشد.
 

دلایل کمردرد

حفظ وضعیت نامناسب ستون فقرات به مـدت طولانی، انجام حـرکات مـکرر تنه، چرخـش‌های مـتناوب، حـمل و بـلندکردن جـسم‌هـای سـنگـین به شـیوه غـلـط، ورزش‌نکردن، وزن بالا، افزایش قوس کمر، بلـند قدی، فشار عـصبی (استرس)، فـشار زیاد روی ستون مهره‌ها و شرایط نامناسب نشستن و درس خواندن از دلایل شایع بروز کمردرد هستند که پزشک ارتوپد از آن‌ها نام می‌برد.
 

خوددرمانی برای کمردرد ممنوع!

در مرحله اول باید عادت‌های نادرست زندگی را اصلاح کنیم. ورزش مسـتمر، درست ایستادن، خم‌شدن و نشستن، کاهش فشارهای عصبی و پرهیز از چاقی نیز از دیگر راهکارهایی هستند که در پیشگیری از بروز کمر درد مؤثرند. بیشتر کمردردها به جراحی نیاز ندارند و با تعدیل فعالیت‌های روزانه بهتر می‌شوند. جراحی فقط در مواردی کاربرد دارد که عوارض عصبی رخ دهد و درد و ناتوانی برای بیمار ایجاد شود.
 

چند راه حل ساده اما مفید

مصرف «ویتامین دی» را افزایش دهید. در یک مطالعه روی 130 فرد مبتلا به دردهای مزمن اسکلتی- عضلانی معلوم شد، 93 درصد از این بیماران با کمبود ویتامین دی روبه رو هستند.

برای تسکین درد کمر می‌توانید از آ‌ب‌درمانی استفاده کنید. بررسی‌ها نشان داده‌اند، پیاده‌روی در استخر آب‌گرم در کاهش ناتوانی، اضطراب و افسردگی همراه با کمردرد مزمن مؤثر است.

از فن‌های (تکنیک‌های) تنفس عمیق برای کاهش درد استفاده کنید. این فن‌ها که از ارتباط بین مغز و بدن استفاده می‌کنند، بر سطح هوشیاری بدن، تنفس، حرکت و مراقبه تمرکز دارند.

از ماساژ برای آرامش خود استفاده کنید. ماساژ می‌تواند برای کاهش دردهای مزمن مؤثر باشد.

بهتر است کسانی که کمردرد یا درد سیاتیک دارند، ورزش‌های نامتقارن انجام ندهند. معمولاً این نوع ورزش‌ها بر یک طرف بدن بیشتر کار می‌کنند؛ مانند ورزش‌های همراه با راکت. برای این دسته از افراد ورزش‌هایی بسیار مناسب‌اند که روی عضله‌های  کمر کار می‌کنند؛ مانند پیاده‌روی و شنا.


دانش‌آموزان کمتر بنشینند

دانش‌آموزان روزانه یک سوم از وقت خود را در محیط مدرسه می‌گذرانند و مدت زیادی از این زمان در وضعیت نشسته و بدون تحرک است. این بی‌تحرکی با عوارضی مانند خستگی، سفتی عضله‌ها و مشکلات جسمانی دیگر همراه است که از میزان کارایی و بهره‌وری آن‌ها می‌کاهد.


۱۲۱
کلیدواژه (keyword): رشد جوان، طبیب جوان، کمردرد، عاطفه پالیزدار
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید