عکس رهبر جدید

رها نکنیم

  فایلهای مرتبط
رها نکنیم
اندر احوالات ایام تابستان و آموزش هنر به دانش آموزان

این اولین بار است که در طی سال‌های اخیر در « فصل تابستان» به شما مخاطب فهیم سلام می‌دهیم؛ یعنی در فصلی که قبلاً مجله منتشر نمی‌شد. اما خوشبختانه به همت مدیر مسئول محترم و با انگیزه مجلات رشد، این فرصت به ما داده شد تا «رشد آموزش هنر» در تابستان هم منتشر شود. بنابراین فرصتی برای بنده و شما معلمان عزیز در سراسر کشور به‌وجود آمده تا با یکدیگر بیشتر گپ بزنیم و موضوعات بیشتری را مطرح کنیم. بنابراین در این شماره، از قول عزیز‌الدین نسفی1 می‌گوییم: «حیات را به غنیمت دار، و صحبت را به غنیمت دار، و جوانی را به غنیمت دار، و جمعیت و فراغت را به غنیمت دار، و یاران موافق را و دوستان مشفق را به غنیمت دار، که هر یکی نعمتی عظیم‌اند و مردم از این نعمت‌ها غافل».

 


مراقب باشیم!

 خاصیت شغل معلمی این است که معلم نمی‌تواند هدایت دانش‌آموزانش را رها کند؛ و حتی اگر دانش‌آموز کنارش قرار نگیرد، از راه دور او را هدایت می‌کند. بنابراین به خوبی می‌دانیم که فصل تابستان ایام فراغت و زمانی مناسب برای تکمیل فرایند آموزش است. لیکن امسال در دریای عظیم محرم قرار گرفته‌ایم؛ با همه انوار معرفتش و مسیر هدایتش. لذا در این فصلِ غرق در مفاهیم والای الهی و انسانی تلاش داریم به شکلی متین و علمی به ارتباط تنگاتنگ هنر و مسئله عاشورا بپردازیم که آن را طی چند متن پیش رو خواهید خواند و نظاره خواهید کرد. بنابراین همان‌طور که مراقب گل‌های باغچه هستید به ما ایده بدهید و کمک کنید تا فصلنامه در مسیر طراوت و پررنگی حرکت کند و معارف انسانی را در هاله‌ای از هنر تقدیمتان نماید.


آنچه در ادامه می‌خوانید پیشنهاد و نظر سردبیر درباره محتوای حاضر است، اما شما مخاطب فرهیخته نیز خود به خواندن باقی متن‌هایی که پیشنهاد نشده خواهید پرداخت.


 


پیشنهاد سردبیر

 1. هنگامی که با دکتر طاوسی مسرور؛ سردبیر رشد آموزش تاریخ گپ می‌زدیم و از فرصت‌های مشترک کاری سخن می‌گفتیم رسیدیم به این سؤال که: ده نکته مهم هنر شیعی چیست؟ و صد البته اولین انتخاب این متن صحیح و سالم و مناسب است.


2. در این شماره به آثار معماری هم پرداخته‌ایم و دو متن داریم که یکی از دیگری جالب‌‌توجه‌تر است. شاید تاکنون و قبل از خواندن  این مطلب باورتان نمی‌شد که یک مدرسه و یک ورزشگاه در ایران ساخته شده که هر دو مایه شگفتی‌ است. این شگفتی را هم‌میهنان خودمان با تکیه بر خودباوری و ایمان خلق نموده‌اند. متن‌های دکتر آریا‌نژاد و همچنین داود کاشانی در این زمینه را مطالعه کنید و بازخورد متن را به دفتر مجله ارسال نمایید.


3. دکتر بختیاری هم یک خط زمان دقیق و خواندنی برای مجله طراحی کرده است که برای علاقه‌مندان عکاسی و تاریخ جالب‌توجه است. شما می‌توانید این بخش از مجله را جدا کنید و در کلاس نصب نمایید.


4. یادداشتی کوتاه ولی تأثیر‌گذار یا بهتر بگوییم ایده‌ای بس محکم درباره نمایش داریم با عنوان «نمایش آپارتمانی». خدامراد محمدی از شهر فرهنگی بیرجند متنی کوتاه برایمان فرستاده که بهانه‌ها را برای کار نمایش در مدرسه و منزل کم می‌کند.


5. «ماجرای 6 کوچولو» بسیار خواندنی است. از آن دست نوشته‌های خاص که حاصل ساعت‌ها گپ‌زدن بنده و نویسنده آن، سعید سلیمی، است. از خلال یک گپ تخصصی و طولانی به موضوع 6 کوچولو رسیدیم و از آنجایی که سلیمی بسیار خوب می‌داند، متنی تأثیرگذار خلق شد.

 

1.نسفی، عزیزالدین. انسان کامل. 1394. نشر طهوری

 

۲۴۱
کلیدواژه (keyword): رشد آموزش هنر، یادداشت سردبیر،اوقات فراغت دانش آموزان،رها نکنیم، مجید کاظمی
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید