عکس رهبر جدید

فناوری در خدمت زندگی روزمره

  فایلهای مرتبط
فناوری در خدمت زندگی روزمره

کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات زندگی انسان را به شدت تحت‌تأثیر قرار داده است. از زمان انقلاب صنعتی انسان شروع به توسعه ماشین‌آلات و تجهیزاتی کرده است که کار او را تسهیل می‌کند. فناوری اطلاعات و ارتباطات در بیشتر زمینه‌ها مانند آموزش، پزشکی، دفاعی، بانکداری، و بیمه استفاده می‌شود. ابزارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات به شرکت‌ها کمک می‌کند تا حجم وسیعی از داده‌ها را تجزیه و تحلیل، ذخیره و پردازش کنند و به اشتراک بگذارند.

یکی از کارکردهای مهم فناوری‌، حوزه مرتبط با موضوعات بیمه است و از مهم‌ترین آن‌ها هم بیمه شخص ثالث است.احتمالا به یاد دارید که در کمتر از یک دهه پیش، زمان بسیاری را در صف انتظار ادارات بیمه سپری می‌کردید. اما اگر امروز را با آن روزها و سرعت دستیابی به مراکز بیمه و خدمات پشتیبانی آن‌ها مقایسه کنید برایتان خاطرات گذشته بسیار دور می‌نماید. امروزه به راحتی با یک کلیک ساده در صفحات مرورگر اینترنت و یا در برنامه‌های کاربردی تلفن همراه انواع و اقسام پیشنهادات بیمه‌ای را به طور مثال برای بیمه شخص ثالث خودروی خود می‌یابید.

برنامه‌هایی نظیر itoll.ir ، azki.ir، bimito.ir ، bime.com، bimebazar.ir، bimilike.com و ...

و این اتفاق از اثرات خدمات فناوری در زندگی روزمره ماست. حال که به نمونه‌ای از خدمت فناوری به زندگی انسان اشاره کردیم کمی نیز در مورد خدمت بیمه و به صورت خاص بیمه شخص ثالث خودرو بپردازیم.

در میان انواع طرح‌های بیمه‌ای که از جانب شرکت‌های مختلف ارائه می‌شوند، بیمه شخص ثالث همچنان پرمخاطب‌ترین نوع بیمه است.

اگر وسیله نقلیه‌ای تحت این پوشش نباشد، ممکن است عواقب جبران‌ناپذیری داشته باشد که به آن خواهیم پرداخت.

اما به‌راستی بیمه شخص ثالث چه مواردی را پوشش می‌دهد و علت نام‌گذاری این بیمه چیست. در پوشش بیمه شخص ثالث، شخص اول مالک وسیله نقلیه یا بیمه‌گزار، شخص ثانی شرکت بیمه یا بیمه‌گر و شخص ثالث فرد زیان‌دیده غیر از راننده مقصر در حادثه هستند.

برای مثال در یک حادثه رانندگی هزینه درمان، فوت و خسارت وارد شده به اموال تمامی افراد زیان‌دیده، تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار می‌گیرد. راننده مقصر نیز تحت پوشش بیمه حوادث راننده که به تازگی جزئی از بیمه شخص ثالث شده است قرار می‌گیرد. با این تفاوت که بیمه حوادث راننده تنها خسارت‌های جانی را پوشش می‌دهد و در برابر خسارات مالی مسئولیتی ندارد.


۵۲۹
کلیدواژه (keyword): رشد فناوری آموزشی، فناوری، فناوری در خدمت زندگی روزمره، سمیه مهتدی
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید