عکس رهبر جدید

کلاس پلاس

  فایلهای مرتبط
کلاس پلاس
در این نوع نوشته‌ها، نظر مؤلف محترم مقاله، فارغ از نگرش، نگاه مسئولین مجله، برای معرفی فناوری‌های جدید ارائه می‌گردد.‌

اشاره

فناوری‌های نوظهور تغییرات عمیقی در روش‌های آموزش و یادگیری، هم برای معلمان و هم برای دانش‌آموزان، ایجاد کرده‌اند. نرم‌افزارهای آموزشی یکی از اصلی‌ترین آن‌ها هستند؛ برنامه‌هایی که فرایند یادگیری را برای یادگیرندگان در هر سنی جذاب‌تر و ملموس‌تر می‌کنند. در این مقاله یکی از نرم‌افزارهای داخلی با عنوان «کلاس‌پلاس» معرفی و توضیح داده خواهد شد.

 

کلاس‌پلاس را بشناسیم!

نرم‌افزار کلاس‌پلاس برنامه‌ای در زمینه برنامه‌ریزی تحصیلی است که با استفاده از آن می‌توان برای تمامی روزهای هفته برنامه‌ریزی دقیق و جامعی انجام داد. رابط کاربری این نرم‌افزار در عین رعایت اصل سادگی، از استانداردهایی نظیر رنگ‌بندی هماهنگ، تقسیم‌بندی‌هایی برای تمامی درس‌ها و چیدمان مرتب عناصر بهره می‌برد که باعث می‌شود به‌راحتی بتوان با آن ارتباط برقرار کرد. نکته جالب‌توجه در مورد رابط کاربری این نرم‌افزار، تغییر رنگ‌های محیط برنامه است که با توجه به جنسیت کاربران آن (پسر یا دختر) تغییر می‌کند. این ترفند سلیقه مخاطبان را جلب می‌کند. از دیگر ویژگی‌های محیط کاربری این نرم‌افزار می‌توان به شکلک (آیکن)‌های گویا با شکل ظاهری هماهنگ، سرعت بالا در دسترسی به بخش‌های گوناگون و قلم مناسب و خوانا اشاره کرد.

 این برنامه حجم مناسبی دارد و بعد از نصب تنها هشت‌ مگابایت از حافظه تلفن همراه را اشغال می‌کند. می‌توان این برنامه را به‌صورت رایگان بارگیری کرد و به‌صورت محدود از امکانات آن همچون معدل‌گیری و استفاده از زمان‌بندی استفاده کرد. اما برای استفاده بدون محدودیت از این امکانات باید نسخه کامل را تهیه کنید. این نرم‌افزار در فروشگاه بازار با بیش از دوهزار کاربر فعال و همچنین کسب امتیازِ 3/4 از 5، جزو پرطرفدارترین برنامه‌ها در زمینه برنامه‌ریزی درسی و تحصیلی است.

 

چگونگی استفاده از نرم‌افزار کلاس‌پلاس

نرم‌افزار کلاس‌پلاس این امکان را برای کاربرانش فراهم می‌کند که با ثبت فعالیت‌های درسی خود همچون برنامه‌های کلاسی، امتحانات، تکلیف‌ها و رخدادهای مرتبط با امور تحصیلی، به بهترین روش ممکن آن‌ها را مدیریت و برای موفقیت خود برنامه‌ریزی کنند. در ادامه نحوه کارکردن با این نرم‌افزار اندرویدی توضیح داده می‌شود:

 

ویژگی‌های نرم‌افزارهای کلاس‌پلاس

- امکان ایجاد برنامه تحصیلی هفتگی و روزانه از درس‌ها، وظایف، تکلیف‌ها و رخدادهای موردنیاز افراد؛

- امکان اضافه‌کردن نامحدود درس‌ها؛

- امکان تعریف و نسبت‌دادن امتحان‌ها، تکلیف‌ها و رخدادها به هر درس به‌صورت جداگانه؛

- امکان تعریف هفته‌های زوج و فرد در برنامه درسی؛

- یادآوری هوشمند تمامی تکلیف‌ها، امتحان‌ها و رخدادها؛

- امکان معدل‌گیری برای درس‌های هر نیمسال؛

- امکان زمان‌بندی و برنامه‌ریزی برای مطالعه؛

- ارائه آمار تفکیکی مطالعه درس‌ها در روز، هفته و ماه؛

- دریافت پیام‌های مفید آموزشی و تحصیلی؛

- یادآور آخر هفته شامل تکلیف‌هایی که موعد تحویل آن‌ها در هفته آینده است؛

- امکان تنظیم بی‌صداکردن گوشی در زمان کلاس‌؛

- امکان دسته‌بندی جداگانه برنامه‌ها بر حسب رخداد و تکلیف؛

- قابلیت ایجاد تنظیمات عمومی برای هر درس شامل: محل درس، نام استاد، رنگ موردعلاقه برای درس و واردکردن نمره هر درس؛

- تنظیم رنگ کل برنامه بر اساس سلیقه کاربر؛

- راهنمای فعالیت‌های کلیدی برنامه؛

- بخش ارتباط دوطرفه؛

- امکان تهیه نسخه پشتیبان و ذخیره‌سازی آن روی گوگل درایو؛

- ثبت رخدادهای برنامه روی تقویم گوگل.


1. فهرست درس‌ها

اولین کاری که باید در این نرم‌افزار انجام داد، ثبـت درس‌هـاست؛ بـرای ایـن کار، زمانی که وارد صفحه اصلی این نرم‌افزار می‌شوید، باید گزینه «+» قـرمـزرنگی را که در سمـت راسـت و پایین صفحه وجود دارد انتخاب کنید. سپس تمامی درس‌هایی را که می‌خواهید برای آن‌ها برنامه‌ریزی انجام دهید، یکی‌یکی به برنامه وارد کنید.

 

2. تنظیم روزهای کلاس و تاریخ امتحان

در این مرحله باید روزهای هفته و همچنین ساعات شرکت در کلاس هر درس را وارد نمایید، علاوه بر آن باید تاریخ امتحان را نیز برای دروس خود مشخص نمایید. اعلام هشدار به‌منظور یادآوری به کاربران، از دیگر قابلیت‌های نرم‌افزار کلاس‌پلاس  است که امکان تنظیم زمان آن از 15 دقیقه تا 1 ساعت قبل از موعد مقرر وجود دارد.

 

3. منوی برنامه‌ها

می‌توانید تمام برنامه‌های خود همچون مقدار تکلیف‌ها، زمان کلاس، تاریخ امتحان و رخداد دیگر را مشاهده کنید.

 

4. منوی برنامه‌های روز

می‌توانید به‌تمامی برنامه‌ریزی‌های درسی خود که به‌صورت روزانه ثبت کرده‌اید دسترسی داشته باشید.

 

5. برنامه هفتگی

با لمـس هـر کـدام از مـربع‌هـای مـوجـود در جدول برنامه‌ریزی، برنامه‌های روزانه خود را در ساعت‌های دلخواه وارد کنید.

 

6. گرفتن معدل

با انتخاب نام درس خود و همچنین تعداد واحد آن، معدل خود را مشاهده کنید.

 

7. زمان‌بندی مطالعه

میزان زمان مطالعه‌شده درس‌ها را ثبت و مدیریت کنید. با انتخاب گزینه «گزارش‌گیری» نیز می‌توانید به‌صورت روزانه، هفتگی و ماهیانه از زمان‌های مطالعه درس‌ها گزارش‌ بگیرید.

 

جمع‌بندی

نرم‌افزارهای آموزشی مزایای بسیاری، هم برای دانش‌آموزان و هم برای معلمان دارند. با فراهم‌کردن امکان خودآموزی و یادگیری در منزل، از هزینه‌های آموزش و یادگیری می‌کاهند و به صرفه‌جویی در وقت و انرژی معلم بسیار کمک می‌کنند. در نتیجه معلم می‌تواند روی فعالیت‌های آموزشی مهم‌تر و کلیدی‌تر تمرکز کند. به یادگیرندگان هم امکان می‌دهد با سرعت یادگیری مناسب خود، مراحل آموزش را طی کنند. همچنین به دانش‌آموزان کمک می‌کند مهارت‌های خودآموزی را در خود تقویت کنند و برای یادگیری به معلم وابسته نباشند.

 


۱۵۰
کلیدواژه (keyword): رشد فناوری آموزشی، کاربرد فناوری آموزشی، نرم افزار آموزشی، نرم افزار کلاس پلاس، آموزش مجازی، یادگیری الکترونیکی، کلاس +، مریم فلاحی
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید