عکس رهبر جدید

جاوا یا جاوا اسکریپت

  فایلهای مرتبط
جاوا یا جاوا اسکریپت
مبانی و اصول برنامه‌نویسی

با اینکه زبان‌های برنامه‌نویسی «جاوا» و «جاوا اسکریپت» در عنوان شباهت دارند، ولی در عمل این دو هیچ ارتباطی به هم ندارند و دو زبان متفاوت هستند.

مهم‌ترین تفاوت کدهای جاوا و جاوا اسکریپت این است که کدهای جاوا اسکریپت کلاً متن هستند و روی مرورگرها صرفاً اجرا می‌شوند. ولی کدهای جاوا توسط برنامه‌های  کاربردی (اپلیکیشن ها) و ماشین‌های مجازی به اجرا در می‌آیند.
 
جاوا اسکریپت هرگز نمی‌تواند به قدرت جاوا برسد. با جاوا می‌توان بزرگ‌ترین برنامه‌های تحت ویندوز یا برنامه‌هایی برای تلفن‌های اندرویدی طراحی کرد، در حالی که جاوا اسکریپت برای نوشتن برنامه‌های سمت وب کاربرد دارد. نمایش ساعت، تاریخ، مبدل واحد، ماشین حساب‌های کوچک، تغییر المان‌های صفحه وب، تغییر متن‌ها، واکنش به عمل کاربر و ... بخشی از کارهایی است که جاوا اسکریپت می‌تواند انجام دهد.

البته اگر می‌خواهید سراغ طراحی وب بروید، حتماً باید جاوا اسکریپت را یاد بگیرید؛ زیرا:

- ساخت موتورهای جست‌وجو، تجارت الکترونیک، سامانه‌های مدیریت محتوا، و همچنین طراحی واکنشگرها، رسانه‌های اجتماعی و برنامه‌های کاربردی (اپلیکیشن‌های) تلفن، بدون آن تقریباً امکان‌پذیر نیست.

- در توسعه بازی‌های رایانه‌ای و بازی‌های مرورگرها کاربرد فراوانی دارد.

- طراحی و توسعه وبگاه‌ها (وبسایت‌ها) بدون جاوا اسکریپت معنا ندارد. هم در ظاهر وبگاه (UI) و هم در بخش مدیریت وبگاه‌ها (Back End) تعیین‌کننده است.

- امکانات بسیاری را می‌توان با استفاده از کتابخانه‌ها و برنامه‌های واسط (فریم‌ورک‌های) کاربردی، همچون «وی‌یو» ، «ری‌اکت»  و «آنگولار»  به خدمت گرفت.

در این وبگاه می‌توانید به رایگان جاوا اسکریپت را یاد بگیرید: https://otedia.com/course/javascript-fundamental-course



۳۴۳
کلیدواژه (keyword): رشد نوجوان، صفر و یک،برنامه نویسی،جاوا،جاوا اسکریپت،زبان برنامه نویسی،مبانی و اصول برنامه‌ نویسی، سعید چگینی
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید