عکس رهبر جدید

ما توانستیم

ما توانستیم
همه ساله، ایام دهه فجر فرصتی است برای مرور چون و چرای آغاز انقلاب اسلامی و پیروزی شکوهمند‌ آن و قدردانی از دستاوردهایی که به دست فرزندان این مرز و بوم و در سایه وضعیت مطلوبی که انقلاب اسلامی به ارمغان آورده است.

اولین دستاورد عظیم انقلاب اسلامی«خودباوری» بود. تا قبل از این، به سبب سیاستهای استعماری و استکباری، کشور ما از تأمین ابتداییترین نیازهایش عاجز بود.

 

دومین دستاورد انقلاب اسلامی «استقلال» بود که هر ایرانی آرزویش را داشت. حتی شاه هم اختیار تصمیمگیری در امور کشور را نداشت و نوکری بیگانگان، به ویژه آمریکا را میکرد.

 

سومین دستاورد انقلاب اسلامی «امنیت» بیبدیل امروز است که در گذشته با کوچکترین حرکت تحت اشغال بیگانگان قرار میگرفت.

 

معماری انقلاب اسلامی ایران که مبتنی بر معارف دینی است، توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، امام خمینی(ره)، طوری طراحی شد که طی 43 سال گذشته تمامی توطئههای جبهه استکبار علیه ملت بزرگ ایران اسلامی را ناکام گذاشته است. دستاوردهای حیرتآور انقلاب، چهرهکشورمان را از یک کشور عقبمانده علمی به یک کشور آزاد، مستقل و برخوردار از موفقیتهای بزرگ علمی در رشتههای حیاتی مهم امروز تبدیل کرد.

اکنون کشور ما در عرصههای صنعتی، کشاورزی، پزشکی، تولید انواع تجهیزات نظامی (زمینی، دریایی، هوایی) تولید واکسن وسرم، صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، عرصههای هوا-فضا، فرهنگی(سینماو تئاتر)، تولید نانو داروها، پیوند اعضا، شبیهسازی ژنتیک، تامین زیر ساختهایی مانند توسعه راه آهن و سدسازی و...... پیشرفتهای شایانی کرده است. نسل جوان امروز، با خودباوری و با اتکا به توان داخلی و رهایی از سلطه بیگانگان، دست به ابتکارات و خلاقیتهایی زده که تعجب جهانیان را برانگیخته است. سالیان سال تحریمهای بینالمللی که دلیل آن هم حفظ استقلال و عزت ملی و عدم وابستگی به قدرتهای استکباری بوده است، این کمبودها و سختیها را به فرصت تبدیل کرد و به این باور رسیدیم که اگر بخواهیم میتوانیم.

 

در ادامه به برخی از این دستاوردها اشاره میکنیم :

 

عرصه ارتباطات

- ساخت و توسعه بیش از 60 هزار دکل ارتباطی؛

- افزایش شبکههای تلویزیون از دو به 62 شبکه؛

- افزایش مشترکین تلفن از 850 هزار به 30 میلیون اشتراک؛

- فعال شدن 83 میلیون سیم کارت؛

- توسعه نرم افزارهای شبکه  اجتماعی داخلی؛

- ورود به عرصه ساخت تلفن همراه.

 

حوزه پزشکی

- طراحی و ساخت روبات هوشمند دستیار جراح؛

- پیوند کلیه: رتبه نخست در خاورمیانه و چهارم در جهان؛

- پیوند قرنیه و انواع جراحیهای چشم: جزو 15 کشور برتر جهان؛

- سومین کشور جهان در حوزه استفاده کاربردی از دانش سلولهایبنیادی؛

- دومین کشور در درمان تالاسمی با شیوه پیوند مغز استخوان؛

- پیوند کبد: رتبه  اول در جهان؛

- پیوند مغز استخوان: رتبه  دوم در جهان.

 

حوزه نظامی و دفاعی

- دهمین قدرت موشکی جهان؛

- تنها کشور خاورمیانه در ساخت انواع زیردریاییها؛

- سیزدهمین قدرت نظامی جهان؛

- جزو دو کشور اول سازنده اژدرهای حباب ساز؛

- نهمین سازنده پدافندهای ضد موشک قاره پیما (بالستیک).

- ساخت انواع هواپیما و جتهای جنگده مافوق صوت رادار گریز، ساخت بالگرد، ساخت انواع رادار، ساخت انواع ناو، ناوچه و هاور کرافت(قایقهای دوز زیست) و تولید انواع سلاحهای سبک، نیمه سنگین و سنگین مانند خمپاره انداز، توپهای مدرن، انواع پدافندهای ضد هوایی و... .

 

حوزه کشاورزی

- رتبههای اول تا هفتم جهان در تولید زعفران، پسته، گردو، خرما، مرکبات و خودکفایی در تولید گندم؛

- رتبه اول تولید حبوبات در آسیا؛

- رتبه  هفتم دنیا در تولید و رواج گیاهان دارویی و طب سنتی؛

- احداث صدها هزار هکتار گلخانه و مزرعه  مکانیزه.

پیشرفت در حوزههای صنعت، بهداشت، توسعهی عمرانی و زیر ساختها از دیگر  مواردی هستند که از ثمرات انقلاب اسلامی ایران در طول این سالها هستند. افزایش100 برابری صادرات غیر نفتی از 540 میلیون دلار به بیش از 55 میلیارد دلار، خودکفایی 90 درصدی در تامین مواد غذایی،10 برابر شدن واحدهای صنعتی از10 هزار واحد به 98 هزار واحد، 30 برابر شدن سدهای کشور از تعداد 13 سد به حدود 4 صد سد بزرگ، افزایش 500 برابری راههای آسفالته روستایی از 200 کیلومتر به 11 هزار کیلومتر، افزایش خطوط ریلی از 4600 کیلومتر به 10 هزارکیلومتر، افزایش تعداد دانشجویان پزشکی از700 دانشجو به 180 هزار دانشجو، افزایش تعداد پزشکان متخصص از 7 هزار به 72 هزار پزشک، افزایش تولیدات پتروشیمی، تولید بنزین درپالایشگاههای کشور، گاز رسانی به اکثر روستاهای کشور، افزایش تعداد دانشجویان از 176 هزار نفر به حدود چهار و نیم میلیون نفر، افزایش تولید سیمان از شش میلیون تن به بیش از 80 میلیون تن و... قطرهای  از دریای بیکران پیشرفتهای کشورمان میباشد.

۱۲۹
کلیدواژه (keyword): رشد نوجوان، ره‌آورد، ما توانستیم، مجید عمیق
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید