عکس رهبر جدید

گلخانه‌ی دوست داشتنی

  فایلهای مرتبط
گلخانه‌ی دوست داشتنی
در مجتمع آموزش عالی جهاد دانشگاهی در روستای کولق شهرستان ارومیه‌ (در استان آذربایجان غربی)، گلخانه‌ای زیبا وجود دارد. بچّه‌ها این گلخانه را خیلی دوست دارند، چون خودشان می‌توانند محصولات آن را بچینند. از همه مهم‌تر اینکه دانش‌آموزان از مدرسه‌ها‌ی متعدد به این گلخانه می‌آیند و به صورت رایگان، مطالبی علمی یاد می‌گیرند.

- دوستانی که از دوران مدرسه با هم بودهاند، تصمیم میگیرند در یک گلخانه، گیاهان دارویی گرمسیری و نیمهگرمسیری پرورش دهند. آقایان سهیل خانچی، سید حامد هاشمی و سید هاتف هاشمی با راهاندازی گلخانه باعث شدند مردم از جاهای مختلف کشور برای بازدید و خرید به روستایشان بیایند. آمادهکردن شرایط برای جذب گردشگران با هدف فروش محصولات کشاورزی را گردشگردی کشاورزی (اگروتوریسم) مینامند. این کار میتواند باعث درآمدزایی و کارآفرینی شود.

 

- بچّهها در گلخانه یاد میگیرند چطور از کشاورزی درآمدزایی کنند. مسابقههای متنوعی برای آنها برگزار میشوند. مثلاً نشای گیاهان میوهای را به آنها میدهند و نحوهی نگهداری از آنها را هم میگویند. هر کس موفّق شود طوری از نشا مراقبت کند که میوه بدهد، جایزه میگیرد.

 

- دانشآموزانی که به دیدن این گلخانه میآیند، چیزهای زیادی یاد میگیرند و اگر بتوانند به سؤالی که مسئول گلخانه میپرسد جواب بدهند، گلدان گیاه هدیه میگیرند. دانشآموزان این اجازه را دارند که خودشان میوه بچینند. خیلی از آنها بعدها باز هم با خانوادههایشان برای بازدید و خرید به گلخانه میآیند.

 

- دانشآموزان در گلخانه با کاشت آبکشت (هیدروپونیک) هم آشنا میشوند. در این روش، گیاهان به شکل خاصی داخل آب قرار میگیرند و نیازی به خاک ندارند. این کشت باعث صرفهجویی در مصرف آب میشود. برای مثال، جالب است بدانید هر 14 بوتهی توتفرنگی فقط حدود یک لیتر آب نیاز دارد.

۱۲۸
کلیدواژه (keyword): رشد دانش‌آموز، آفرین کارآفرین، گلخانه‌ی دوست داشتنی، بهاره جلالوند
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید