عکس رهبر جدید

مچ‌های قوی

  فایلهای مرتبط
مچ‌های قوی
همیشه دوست داریم عضلات بازوهایمان بزرگ و نیرومند باشند، امّا باید توجّه داشت که در کنار قوی‌کردن عضلات بازو، مچ دست‌ها را هم تقویت کنیم. پس بیایید مچ‌هایمان را ورزیده کنیم.

استفاده از ظرف خاک

یکی از حرکات بسیار مفید برای مچ دست که شاید قبلاً هم به صورت بازی و تفریح انجام داده باشید، استفاده از یک ظرف (یا سطل یا گونی) خاک یا ماسه است. البتّه حواستان باشد که وقتی این کار را انجام میدهید، نه جایی را کثیف کنید و نه شستن دستها را فراموش کنید، وگرنه محال است پدر و مادرتان اجازه دهند دوباره چنین فعّالیتی را انجام دهید!

در این حرکت ظرف باید پر از خاک یا ماسه باشد. حالا دستان خود را تا مُچ به داخل ماسه ها فرو ببرید و آنها را باز و بسته کنید. کار راحتی است؟ میتوانید سرعت باز و بستهکردن دستان خود را بیشتر کنید؟

متوجّه میشوید که بعد از مدّتی تکرار، این حرکت برای شما دشوار میشود. امّا تکرار همین فعّالیت انگشتان و مچ دست شمارا تقویت میکند.

 

چرخاندن مچ

این حرکت به هیچ وسیلهی کمکی احتیاج ندارد. فقط کافی است بایستید یا اینکه روی صندلی بنشینید. حالا دستها را کنار بدنتان آویزان نگه دارید، به طوری که کف آنها رو به زمین باشد. میتوانید در همین حال دستهایتان را از قسمت مچ، به شکلی دایرهای بچرخانید. کف دستها باید همچنان رو به زمین باشند. این حرکت، بهخصوص موقعی که وقت کافی برای ورزش ندارید، بسیار مفید است.

در حالت بعدی میتوانید مچ یک دست را با دست دیگرتان بگیرید. حالا دستتان را به صورت دایرهای بچرخانید. میتوانید این کار را به صورت بالا و پایینآوردن مچ نیز انجام بدهید. به همین راحتی!

 

استفاده از توپهای ضدّ اضطراب

یکی از وسیلههای بازی ساده و ارزان که کودکان بیشتر از آنها استفاده می‌‌کنند، «توپ ضدّ اضطراب» هستند. شاید اگر به شما گفته شود دستان خالیتان را باز و بسته کنید، شاید خیلی حوصلهی اینکار را نداشته باشید. امّا ظاهر زیبای این توپها باعث میشود هر کسی علاقهمند باشد آنها را در دست بگیرد و فشار بدهد. استفادهی زیاد از این توپها هم آرامبخش است و هم مچ دست را تقویت میکند.‌‌

 

تقویت مچ در حالت چهاردستوپا

قرارگرفتن در حالت چهاردستوپا خیلی ساده است. در این حالت، کف دستها روی زمین و جهت انگشتان به سمت جلو است.

حالا دستها رو طوری روی زمین قرار دهید که کف دستها رو به بالا و نوک انگشتان به سمت داخل (به طرف خودتان) باشد.

 

استفاده از هر دو دست

نکتهای که تقریباً کسی به آن توجّه نمیکند، استفاده از هر دو دست در کارهاست. وقتی کسی راستدست است، تمام کارهای خود را با دست راست انجام میدهد و اگر چپدست است، کارهایش را با دست چپ انجام میدهد. امّا میتوانید بین فعّالیتهای دو دستتان کمی تعادل ایجاد کنید. مثلاً اگر راستدست هستید، میتوانید با دست چپ هم مسواک بزنید، یا مثلاً قاشق را با دست چپ بگیرید و غذا بخورید. اگر هم چپدست هستید، تلاش کنید در بعضی کارها دست راست خود را هم به کار بیندازید.

۱۰۰
کلیدواژه (keyword): رشد دانش‌آموز، ورزش، مچ‌های قوی، مهدی زارعی
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید