عکس رهبر جدید

محلات

  فایلهای مرتبط
محلات

اسم من آنگاریاکا است. آنگاریاکا به زبان هندی یعنی گُل. این نام را پدرم برای من انتخاب‌کرده‌است. وقتی من به دنیا آمدم، پدرم گل‌فروش بود؛ ولی الان یکی از تاجران بزرگ گل در هند است. او به من قول‌داده‌بود که در یکی از سفرهایش، من و مادرم را هم همراه خودش ببرد و امروز ما در شهر تهران هستیم.

قرار است از اینجا با اتوبوس به شهر محلّات برویم. بابا برای من تعریف‌کرده‌است که این شهر یکی از زیباترین شهرهای گل در منطقه است. وقتی نام این شهر را در اینترنت جست‌وجو کردم، فهمیدم به هُلند ایران شهرت دارد.

حتـماً مـی‌‌‌‌دانید که کشور هلند بزرگ‌ترین کشور صادرکننده‌ی گل است. ولی بابا  این‌بار می‌خـواهد برای تهیه‌ی گل از کشور ایران و شهـر محلّات یک سفـارش بزرگ بدهد. عکـس باغ‌های گل محلّات خیلی دیدنی است. من مطمئن‌هستم که خودش دیدنی‌تر از عکس‌هایش هست.

من و پدرم قبل از سفر جاهای دیدنی این شهر را پیدا کردیم. ما برنامه‌ریزی کردیم تا حتماً از آبگرم آنجا دیدن‌‌‌‌کنیم. طبق تحقیقات من، آبگرم مکانی است که در آن، آب گرم یا داغ همیشه از زمین خارج‌‌می‌شود. به‌‌خاطر بالا بودن موادّ معدنی حل‌شده در آبگرم، مردم از آن استفاده‌ی درمانی هم می‌کنند. بابا می‌گوید در سفرهای قبلی‌اش به ایران، از این آبگرم‌ها استفاده‌کرده‌است. او می‌گوید آبگرم‌ها مثل استخر هستند، ولی آدم بعد از رفتن به این آبگرم‌ها که مثل چشمه هستند، حالِ خیلی بهتری پیدامی‌کند.

یکی از جاهای دیگری که طبق برنامه قصد داریم از آن دیدن کنیم، چنار دو هزار ساله است. برای من دیدن درختی که این قدر عمر کرده، خیلی عجیب است. عکس‌هایی که از این درخت پیر دیده‌ام، بسیار هیجان‌انگیزاند.

قرار است به دیدن غارهای شهر محلات هم برویم. ما هم در هندوستان غارهای زیادی داریم، ولی بابا می‌‌‌گوید آب‌‌‌وهوای شهر محلّات در کنار طبیعتش، کوهنوردی و بازدید از این جاهای دیدنی را جذّاب‌تر می‌کند. من به بابا پیشنهاد داده‌ام در کنار دیدن شهر محلّات و سفارش‌دادن گل برای کشورمان، از شهرهای زیبای اصفهان و یزد هم دیدن‌کنیم. بابا گفته‌است درباره‌اش فکرمی‌کند. مطمئن‌هستم این سفر یکی از بهترین و خاطره‌انگیزترین سفرهایم خواهد بود؛ چون در تحقیقاتم از مهمان‌نوازی ایرانی‌ها خیلی زیاد شنیده‌ام.


۱۰۹
کلیدواژه (keyword): رشد نوآموز، من کشورم را دوست دارم، محلات، رضیه افضل‌زاده
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید