عکس رهبر جدید

متاورس کم بود بلاک‌چین هم اضافه شد

  فایلهای مرتبط
متاورس کم بود بلاک‌چین هم اضافه شد
هدف اصلی متاورس یا واقعیت مجازی افزایش ارتباطات انسانی است. طبیعی است که این مهم با از میان برداشتن محدودیت‌های ارتباطی میسر خواهد شد. در دنیای مجازی محدودیت‌های حمل‌ونقل، هزینه‌های مسافرت، استفاده از امکانات رفاهی، اتلاف زمان، سختی‌های مسیر مهاجرت، یادگیری زبان و امنیت پایین به حداقل رسیده است؛ چنانکه برای افراد گریزان از زندگی مجازی، غیر از نبود تمایل برای زندگی در جهانی مجازی و فاصله‌گرفتن از لذت‌های واقعی زندگی، محدودیتی وجود ندارد.

دنیای مجازی، جنبههای گوناگون بازیهای ویدیویی، شبکههای اجتماعی، فناوریهای واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و در نهایت فناوری بلاکچین با یکدیگر ادغام شدهاند تا ترکیب زندگی واقعی را با تمام ابعاد در عالم مجازی محقق کنند.

هر کدام از ما در جامعه به یک چهره، صدا، شخصیت، منش، اخلاق و خانواده شناخته میشویم؛ ویژگیهایی که بعضی ذاتی و خارج از اراده و اختیار ما هستند و بعضی اکتسابی و بهصورت دلخواه و اختیاری هویت ما را شکل میدهند. گاهی سعی بر نشاندادن خود برخلاف آنچه هستیم داریم و سعی میکنیم تغییراتی در رفتار و ظاهر خود صورت دهیم، اما ممکن است این تغییر دوام زیادی نداشته باشد. فضای مجازی توانست بهراحتی قابلیت ساختن شخصیتی خیالی و دلخواه را فراهم آورد. تصوراتی که ما در فضای مجازی از کاربران و انسان‌‌های مشهور داریم، با شخصیتهای واقعیشان فاصله زیادی دارد. حتماً داستانهای فعالان رسانهای با شخصیتهای جعلی را شنیدهاید. این یک امکان و یک قابلیت فضای مجازی است که به شما امکان ساختن تصویر، شخصیت و چهرهای دلخواه و مطابق علاقه و سلیقه شخصی خودتان را میدهد، بدون اینکه دیگران بتوانند متوجه این موضوع شوند. این تصویر ساختگی در فضای مجازی چهرک (آواتار) نام دارد. شما ممکن است کاربری فعال در شبکه اجتماعی را با نام مستعار، چهرهای خاص و حتی با عکسی غیر از انسان و با هویت مجهولی بشناسید و از نحوه فعالیت و کنشهای اجتماعیاش به درکی از آن شخصیت رسیده باشید! ممکن است مدتها باهم در ارتباط باشید، بدون اینکه اطلاعاتی از جنسیت، سن، شغل، مدرک تحصیلی و شهر محل زندگی او بدانید. قابلیتهای چهرکها توسعه یافتهاند و درجدیدترین مدل آنها، شرکت مایکروسافت توانسته است از چهرک سهبعدی که میتواند بیشترین شباهت را به ظاهر انسان داشته باشد، رونمایی کند؛ هرچند شما میتوانید یک چهره انتزاعی بسازید و با چهرک مخصوص خود فعالیت کنید. هویت اصلی شما در فضای متاورس با چهرک شما شناخته میشود. با چهرک خود میتوانید از کیف پول خود رمزارز برداشت کنید، خرید کنید و در محیطهای متفاوت حضور یابید.

تجربه استفاده از عینکهای سه بعدی واقعیت مجازی شهربازیها درک بهتری برای شناخت این فضا به ما میدهد. واقعیت مجازی تجربه حضور سهبعدی در فضایی مجازی با عینک مخصوص است که میتواند امکان تجربههای گوناگون و متنوعی دردنیای رایانهای فراهم آورد. این فضا میتواند با اضافهشدن شخصیتها، اشیا و چهرکها توسعه یابد. در فیلم «آلیس در سرزمین عجایب» ارتباط بین انسان و حیوان یا اشیای جاندار نمایش داده شده است. متاورس دنیای تحقق داستانهای خیالی است. سرمایهگذاران بزرگ عقیده دارند با افزودن دنیای واقعی به دنیای مجازی و ترکیب این دو فضا، چهره فعالیتهای اداری، اقتصادی و سبک زندگی تغیر شگرفی خواهد کرد؛ بهطوری که دیگر شاهد جلسات و خدمات حضوری نخواهیم بود.

فناوری بلاکچین یک سامانه ثبت دائم اطلاعات با امنیت بالا و بدون تغییر است و تحولاتی در عرصه ثبت داراییها و شکلگیری پولهای رقمی موسوم به رمزارزها ایجاد کرده است؛ قابلیتی که امکان ادغام با متاورس را دارد و نظام معاملاتی و تجارت را شکل میدهد. بهطوری که تبدیل داراییهای واقعی به بهامهر (توکن)ها و خرید و فروش آنها در متاورس را فراهم آورده است. اتصال بلاکچین به متاورس چهره واقعیتری به این بستر مجازی میبخشد. بهامهرها اموال و اشیای واقعی و مجازی منحصر به فردی هستند که با شناسه مخصوص به خود شناخته میشوند و چون امکان رونوشت (کپیبرداری) ندارند، کالاهای ارزشمندی به شمار میآیند و میتوانند خرید و فروش شوند و مالکیت پیدا کنند. هر شیء واقعی و مجازی قابلیت تبدیلشدن به بهامهر را دارد.

این بستر ویژگیهای منحصربهفردی دارد که رشد و توسعه این فضا را تسریع میبخشد. حضور دائم و محیطی پویا کاربران زیادی را برای استفاده از این فضا گرد هم خواهد آورد. با فضایی روبهرو هستیم که اوقات تعطیل و محدودیت زمانی ندارد؛ شهری که هیچوقت چراغهای آن خاموش نخواهند ماند، مگر به انتخاب کاربران. تعداد کاربران باعث ایجاد ترافیک و پایینآمدن کیفیت خدمات نخواهد شد. امکان تعامل پویا و فعال بین کاربران و محیط، تأثیرپذیری وتاثیرگذاری و قدرت رابط کاربری بالا از مزایای منحصر به فرد این فضا هستند؛ دنیایی بیانتها و تمامنشدنی به گستره خلاقیت، تنوعپذیری و قدرت طراحی انسان، بدون محدودیتهای زمانی و مکانی. تجربه سرعت بالا در ارتباط وخدمات با بالاترین کیفیت و کمترین هزینه، با امنیت مالی و جانی بسیار زیاد. احتمالاً روزی برسد که دلتنگ حس خوشگذرانیهای بین راهی در مسافرت و شیطنتهای سر کلاس و تلاش برای پسانداز پولها با قلکهای کودکی شویم؛ همانگونه که شیرینی خاطرات قصههای شب چله خانه مادربزرگ را از زبان بزرگترها میچشیم!

۶۵
کلیدواژه (keyword): رشد هنرجو، دانش و فناوری، دنیای بی‌انتهای مجازی، متاورس کم بود بلاک‌چین هم اضافه شد،متاورس،بلاک‌ چین،محمد مزین‌ زاده،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید