عکس رهبر جدید

ضرب‌المثل‌های خوشبو

  فایلهای مرتبط
ضرب‌المثل‌های خوشبو

ضرب المثل های خوشبو

نویسنده: حجت الاسلام غلامرضا حیدری ابهری

سال چاپ: 1400

ناشر: کتابک

 

- لاله احمدی

حتماً تا حالا این ضربالمثل را شنیدهای که «چوب معلّم گُل است، هرکه نخورَد خُل است!» به نظر تو، این ضربالمثل مفهومش چیست؟ شاید معنیاش این باشد که همهی دانشآموزان ممکن است روزی به دست معلّمهایشان تنبیه شوند و اگر کسی تنبیه نشود خل است! البتّه که منظور این نیست! برای اینکه معنی دقیق این ضربالمثل را بدانی، بهتر است به کتاب «ضربالمثلهای خوشبو» سری بزنی. حالا چرا خوشبو؟ شاید به خاطر اینکه در همهی ضربالمثلهای این کتاب، واژهی «گُل» هست.

 

ضرب‌المثل‌های‌خوشبو

 

- رضیه افضلزاده

وقتی داستانش را شنیدم، به تواناییهای خودم فکر کردم؛ به اینکه آیا من هم توانستهام از نعمتهای خدا به این خوبی استفاده کنم؟

از داستان دختری به نام فاطمه حرف میزنم؛ دختری که کودکیاش شبیه کودکی کسی نبود و بزرگشدنش هم با بقیه فرق داشت. وقتی قرار بود مثل کودکان دیگر برای کلاس اوّل ثبتنام کند، نامش در بیمارستان ثبت شد و وقتی قرار بود برایش لباس مدرسه بخرند، رختخوابی تهیه کردند که درازکشیدن طولانیمدّت روی آن اذیتش نکند.

فاطمه از کودکی دچار فلج مغزی شد. امّا او دختری نبود که به این سادگیها دست از کار و تلاش بردارد. با کمک پدر و مادرش خواندن و نوشتن را آموخت و با حمایت آنها از این توانایی استفاده کرد و قلم به دست گرفت و نوشت. در شرایط او نوشتن کار آسانی نیست. فکر میکنی فاطمه چگونه مینویسد؟ با مداد مینویسد؟ به دیگران میگوید که برایش بنویسند؟ البتّه که او نمیتواند صحبت کند؛ به کمک یک رایانک، تمام آنچه را به فکرش میرسد پیاده میکند. او داستانهای متعددی نوشته است. سه تا از آنها در کتاب «پوتین صلح» در انتشارات علمی فرهنگی چاپ شدند.

فاطمه درمنی عراقی، متولّد سال1384در تهران، نویسندهی کتاب «پوتین صلح» است.

۳۳۶
کلیدواژه (keyword): رشد دانش‌آموز، معرفی کتاب، ضرب‌المثل‌های خوشبو، حجت‌الاسلام غلامرضا حیدری ابهری، لاله احمدی، رضیه افضل‌زاده
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید