عکس رهبر جدید

اوریگامی آموزش پاکت

  فایلهای مرتبط
اوریگامی آموزش پاکت

روش ساخت کاغذ ظاهراً در حدود سال ۱۰۰ میلادی در چین شروع شد و تا بیش از پانصد سال بهصورت یک راز نگهداری میشد. راهبان بودایی، در حدود قرن ششم میلادی، این صنعت را از چین به ژاپن وارد کردند. گروهی معتقدند که اولین بار خم کردن کاغذ در چین متداول شدهاست. استفاده از نمونکهای (ماکتهای) کاغذی خانه، برای سوزاندن در مراسم تدفین از دلایل این ادعاست، اما شکی نیست که این ژاپنیها بودند که هنر خمکردن کاغذ را کامل کردند و به عبارتی از آن خود ساختند. البته هزینهی بالای تهیهی کاغذ موجب شده بود که از این هنر فقط برای مراسم خاص استفاده شود.در کشورهای اروپایی این هنر با علم مدرن آمیخت و با حمایت دانشگاهها و تشکیل انجمنهای بزرگ و قوی کاغذتایی (مانند دانشگاه معروف ام.آی.تی در آمریکا،دانشگاه کمبریج در انگلستان و ... ) تحولی جدید یافت.

در دورههای متعدد تاریخی ژاپن، کاغذتایی حضور داشته است. در دورهی میجی (1912 – 1868) کاغذتایی در برنامهی درسی مدرسهها و حتی مهدکودکها وارد شد تا کودکان هنر و مهارت کار با انگشتان را بیاموزند. از آن زمان تاکنون کاغذ مربعشکل کاغذتایی در همهجا فروخته میشود و کاغذتایی برای سرگرمی و آموزش در مقیاس وسیع به کار میرود. گروهی معتقدند که در اسپانیا تاکردن کاغذ، مستقل از ژاپن، ابداع شد. گنجشک کاغذی اسپانیایی در قرن شانزدهم میلادی  یا حتی قبل از آن ساخته شده است. در انگلستان از حدود قرن شانزدهم میلادی از روشهایی برای تاکردن دستمال سفره روی میز غذا در محافل استفاده میشده است.

 

 

- کاربران گرامی؛ برای مشاهده متن کامل این مطلب به فایل PDF پایین همین صفحه مراجعه فرمایید.

۱۰۵
کلیدواژه (keyword): رشد آموزش ابتدایی، در کلاس، کاغذتایی، اوریگامی آموزش پاکت،آمورش اوریگامی،اوریگامی،کاغذ و تا،آزاده فرزادپور
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید