عکس رهبر جدید

پاهای خود را تقویت کنید

  فایلهای مرتبط
پاهای خود را تقویت کنید

ما در زندگی روزانه از پاهایمان خیلی استفاده میکنیم. پاها نقش اساسی و مهمّی در زندگی دارند؛ برای راهرفتن، برای ایستادن، و برای انجام بیشتر کارها، بازیها و ورزشها، باید روی پاهایمان حساب کنیم!

خیلیوقتها شده که بعد از مدّت کوتاهی راهرفتن یا ایستادن، حسابی خسته شدهاید و دلتان میخواسته است جایی باشد که بنشینید و استراحت کنید. یکی از دلایل این خستگی، ضعیف بودن پاهاست. امّا چرا پاهایمان خسته میشوند؟

 

پاهای انسان، مثل دو ستون هستند که وزن بدن را تحمّل میکنند. هر چقدر بار این دو ستون سنگینتر باشد، فشار بیشتری به آنها میآید و زودتر خسته میشوند. به همین خاطر بیشتر افراد سنگینوزن و چاق، زودتر از افراد لاغر خسته میشوند.

برای اینکه پاهای ما بتوانند وزن بدن را راحتتر تحمّل کنند، باید آنها را با ورزش تقویت کنیم. هرچقدر آنها را ورزیدهتر کنیم، قویتر میشوند؛ درست مثل این است که ستونهای بدنمان را استوارتر و محکمتر بسازیم تا وزن بدن برای آنها مشکلی به وجود نیاورد. امّا چه تمرینهایی باید انجام دهیم؟

 

بهترین و سادهترین تمرین برای قویکردن پاها پیادهروی تند است. چرا گفتیم پیادهروی تند، ولی نگفتیم قدمزدن؟

به دلیل اینکه برای مؤثّر بودن هر تمرین ورزشی، باید مقداری به بدن فشار بیاید. وقتی بهآرامی در خیابان یا پارک قدم میزنیم، فشاری به پاهایمان نمیآید. امّا وقتی سرعت قدمهای خود را زیاد میکنیم، پاها قویتر میشوند، چون به آنها فشار بیشتری میآید.

پس اگر خواستید پیادهروی کنید، این کار را با سرعت انجام دهید تا کمکم اثر آن را روی بدن خود ببینید.

 

یک تمرین خیلی سادهی دیگر برای تقویت پاها، تمرین حفظ تعادل بدن روی یک پاست. راه رفتن با یک پا (لِیلِی)، که همهی شما آن را بلدید، برای قوی شدن پاها خیلی مفید است. راستی تو چند قدم را میتوانی به صورت لیلی بروی بدون آنکه مجبور باشی پایت را زمین بگذاری؟

چقدر میتوانی روی یک پا بایستی؟

با انجام تمرینهای زیاد، هم مدّتزمان بیشتری میتوانی روی یک پا بایستی و هم قدمهای بیشتری را به صورت لیلی بروی.

 

برای سریعتر راه رفتن یا دویدن، باید بتوانیم پنجهی (قسمت انگشتان پا) پاها را به خوبی به کار بیاندازیم. امّا با چه تمرینی؟ یکی از سادهترین تمرینها، ایستادن روی پنجهی پاهاست. در این حالت نباید قاب (بخش پشت پا) پاهایتان روی زمین باشد. آنقدر باید خود را به بالا بکشید که پاشنههایتان از زمین جدا شوند.

اگر مدّتی در این حالت بمانید، حتماً احساس میکنید که قسمت پشت پاهایتان خسته شده است و کمکم درد میگیرد.

امّا اگر این تمرینها را منظّم  انجام دهید، پاهایتان دیرتر خسته میشوند و کمتر درد میگیرند.

 

پس تمرینها را ادامه دهید و یادتان باشد که با پاهایی قویتر بهتر میتوانید راه بروید، کار کنید، بازی کنید، ورزش کنید و در کل، بهتر زندگی کنید.

۲۸۱
کلیدواژه (keyword): رشد دانش‌آموز، ورزش، پاهای خود را تقویت کنید، مهدی زارعی
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید