عکس رهبر جدید

لاله‌های نوجوان

لاله‌های نوجوان

لاله‌های نوجوان

ناشر: به‌نشر

نویسنده: محمّدحسین صلواتیان

از مدّت‌ها قبل خیلی دوست داشتم درباره‌ی یکی از شهدای نوجوان کتاب بنویسم. بالاخره این کار را با نوشتن درباره‌ی شهید مرحمت بالازاده شروع کردم. پشتکار و تلاش شهید بالازاده برای من خیلی جالب و حیرت‌انگیز بود. برای نوشتن داستانم کتاب‌های متعدّدی را خواندم و با دوستان و خانواده‌ی این شهید مصاحبه کردم تا داستانم واقعی باشد. سپس کتاب را برای چاپ به انتشاراتی‌های متعدد بردم. بالاخره انتشارات «به‌نشر» از داستانم استقبال کرد. حتّی پیشنهاد کرد داستان‌های دیگری هم برای معرفی شهدای نوجوان بنویسم.

مدّتی گذشت تا من چند شهید نوجوان دیگر را بشناسم و برای نوشتن کتاب درباره‌ی هر کدام از آن‌ها مطالعه و تحقیق کنم. سرانجام یک مجموعه کتاب نوشتم با نام «لاله‌های نوجوان».

داستان‌ها را به ناشر تحویل دادم. در جلسه‌ای با تصویرگر تصمیم گرفتیم اسم کتاب را بگذاریم «من برگ عبور مرحمت هستم» بعد از مشخص‌شدن اسم کتاب، درباره‌ی تصویرهای آن هم صحبت کردیم. شاید اگر نویسنده نمی‌شدم، کار تصویرگری را انتخاب می‌کردم؛ از بس کار جالب و جذّابی است!

بعد از چند ماه که منتظر تصویرگری کتاب ماندیم، ناشر باید برای تک‌تک کتاب‌ها شماره‌ی شابک و فیپا می‌گرفت. شاید ندانید این شماره‌ها چه هستند؛ انتشاراتی‌ها باید متن کتاب‌ها را برای گرفتن مجوّز به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بفرستند. اگر محتوای کتاب‌ مناسب باشد، مجوّز لازم برای آن صادر می‌شود. شماره‌ی شابک در واقع همان مجوّز است. بعد از آن، برای ثبت کتاب در فهرست کتاب‌های کشور، شماره‌ی فیپا صادر می‌شود.

روزی که ناشر تماس گرفت و خبر چاپ کتاب را داد، بسیار ذوق کردم. چاپخانه کتاب را با اندازه‌ی جلد و حروف خاص گروه سنّی «ج» چاپ کرد.

شما می‌توانید در کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور مجموعه‌ کتاب‌ «لاله‌های نوجوان» را به‌راحتی پیدا کنید.


دوست خوب من، شاید تو هم به نویسندگی علاقه‌مند باشی. پس قلم به دست بگیر و طبق نکات کتاب نگارش، یک متن بنویس و برای ما بفرست. حتّی می‌توانی به‌دلخواه خودت و هرطور که می‌توانی، یک کتاب بنویسی. اگر این کتاب چاپ هم نشود، تجربه‌ی خوب و جالبی برای تو خواهد بود.

 

 

من لبخند شهادت مصطفی هستم
 
من کول پشتی نورالله هستم
 
من مشق شب محمود هستم
 
من برگ عبور مرحمت هستم
 
من لبیک رضا هستم

 

 

 

۴۴۰
کلیدواژه (keyword): رشد دانش‌آموز، معرفی کتاب، من برگ عبور مرحمت هستم، من لبیک رضا هستم، من مشق شب محمود هستم، من کوله پشتی نورالله هستم، من لبخند شهادت مصطفی هستم، لاله‌های نوجوان، محمدحسین صلواتیان، رضیه افضل‌ زاده،لاله های نوجوان،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید