عکس رهبر جدید

مدیریت افراد

مدیریت افراد
۱۰ مقاله‌اى که از هاروارد باید بخوانید

مترجم: غزال سعیدفر

ناشر: انتشارات آموخته

سال نشر: 1۴00، چاپ پنجم

با این که به تعداد مدیران شیوه‌های مدیریتی وجود دارد، ولی در واقع فقط یک ویژگی است که مدیران عالی را از دیگر مدیران متمایز می‌کند. مدیران موفق کشف می‌کنند که در هر شخص چه چیزی منحصر به فرد است و سپس روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنند. شناخت درست از توان و ظرفیت کارمندان سبب می‌شود افراد به اهداف شخصی و سازمانی دست یابند. گروهی از متخصصان حوزه مدیریت و مدیران موفق درباره اهمیت این موضوع پژوهش و تحقیق و مقالات خود را منتشر کرده‌اند.

این کتاب مجموع، ده مقاله برتر نشریه کسب‌وکار هاروارد با موضوع مدیریت افراد است. سعی این کتاب تاباندن نور به نقاط تاریک مدیریتی و جلب توجه خواننده به مفاهمی و مشکلاتی است که حتی از وجود آن‌ها اطلاع ندارد یا آن‌ها را دست‌کم می‌گیرد. در بیشتر مواقع، این نقاط تاریک، نه در عوامل بیرونی بلکه در عوامل داخلی قرار دارند. عواملی مانند تعصب‌ها، پیش‌داوری‌ها، نداشتن روحیه تیمی و تصور این‌که افراد بسیار اخلاق‌مداری هستیم.

در این کتاب با مفاهیمی مانند هوش هیجانی، کیتا، سندرم مهیا شدن برای شکست، یادگیری تک‌حلقه‌ای و دوحلقه‌ای و تعصب ناخودآگاه آشنا می‌شوید. مفاهیمی که بیشتر مدیران مؤثر از آن‌ها به نفع خود استفاده می‌کنند.

 


۱۰۲۴
کلیدواژه (keyword): رشد مدیریت مدرسه،معرفی کتاب،مدیریت افراد 10 مقالهاى که از هاروارد باید بخوانید غزال سعیدفر
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید