عکس رهبر جدید
۰
سبد خرید شما خالی است.

گوی‌های پنهان

  فایلهای مرتبط
گوی‌های پنهان

هنگامی که در میراث ماندگار تمدنهای باستانی مانند مصر و مایا یا امپراتورهایی مانند «اینکا» کنکاش می‌‌کنیم، کاربرد فلزات گرانبهایی مانند طلا  و نقره  را در ساخت ظروف و ابزار زینتی و نمادین آن تمدنها و امپراتوریها میبینیم. در دوران جدید هم شاهد آن هستیم که فلزات گرانسنگ طلا و نقره در فرهنگ، اقتصاد و سیاست از جایگاه بالایی برخوردارند. سابقه طولانی جایگاه رفیع طلا و نقره در تمامی عرصههای زندگی باعث شده است رویه استخراج طلا و نقره از معدن آنها فزونی یابد تا نیازهای متقاضیان بیشمار آنها تا حدی برطرف شود. اما روش جدیدتر و بهینهتر برای استفاده کاربردی از این فلزات گرانبها در سالیان گذشته در کشورهای توسعهیافته مورد بهرهبرداری قرار گرفته است. در این نوشته یکی از آن روشها را به شما معرفی میکنیم.

اگر از شما پرسیده شود در کدامیک از وسایل پیرامونتان از فلزات گرانقیمت طلا و نقره استفاده شده است، پاسختان چیست؟ شاید به انگشتر، گردنبند، خلخال، النگو و ساعتهای مچی از جنس طلا و نقره اشاره کنید. اما آیا تا به حال به این موضوع فکر کردهاید که در چه وسایل دیگری از فلزات طلا و نقره استفاده شده است؟ آیا فکر کردهاید که چگونه میتوان با انجام فرایندی ویژه روی آن وسایل، طلا و نقره به کار رفته در آنها را استخراج و دوباره بهرهبرداری کرد و کالایی جدید خلق کرد و ساخت؟

از جمله وسایلی که فلزات گرانبها دارند، گوشیهای تلفن همراه کلاسیک و هوشمند هستند. تعجب کردید! اما باور کنید تمامی گوشیهای تلفن همراه حاوی مقادیری از فلزات پرارزش طلا، نقره و پالادیوم هستند! استفاده از این فلزات در گوشیهای تلفن همراه، به عنوان رساناهای الکتریکی با قابلیت بالا، برای انجام کار تلفن همراه لازم و ضروری است.

بنابراین، اگر برای بازیافت درست و مناسب گوشیهای تلفن همراه برنامهای نداشته باشیم، در واقع معدنی عظیم از فلزات گرانبهای طلا، نقره و پالادیوم را از دست دادهایم. عدهای از کارآفرینان و مبتکران شهر «باری» استان «اُنتاریو» در کانادا با تأسیس شرکت بازیافت «گیپ»  راهحل مناسب و جدیدی برای بهرهبرداری از فلزات پرارزش گوشیهای تلفن همراه پیدا کردهاند. آنها با استفاده از ابزار و دستگاههای پیشرفته، فلزات ارزشمند موجود در گوشیهای تلفن همراه را استخراج و در نهایت از آنها گویهای طلای سفید کوچکی تولید میکنند که ترکیب آنها شامل 75 درصد طلا، 15درصد پالادیوم و  10درصد نقره است. این گویهای طلای سفید کوچک را به شرکت طلا و جواهرسازی «ریلیانت ارث»  در نیویورک ایالات متحده آمریکا میفرستند تا از آنها برای ساخت و تولید حلقههای ازدواج جواهرنشان استفاده شود.

اکنون که این فرایند تبیین شد، امیدواریم شما در آینده بسیار نزدیک، با مشاهده و مطالعه دقیق در این باره، نخستین شرکت منطبق بر روش مزبور را در کشور تأسیس کنید. البته این را هم در نظر بگیرید که شرح وظایف شرکت بازیافت فلزات گرانبها از گوشیهای تلفن همراه، با شرح وظایف شرکت تولید ابزار زینتی ساختهشده از طلا و جواهر متفاوت است.

از آنجا که در کشورمان شرکتهای ساخت و تولید ابزار زینتی طلا و جواهر وجود دارند، اما در زمینه استخراج طلا، نقره و پالادیوم از گوشیهای تلفن همراه هیچ شرکتی فعال نیست، بنابراین گزینه احداث و بنیاننهادن یک شرکت با این شرح وظایف میتواند موفقیتهای تجاری و اقتصادی فزایندهای برای شما داشته باشد. پیشنهاد میکنم در این زمینه به انجام مطالعات میدانی و کتابخانهای کارا و کارآمد دست بزنید و با شناخت مطلوبی که از این صنعت پیدا کردهاید، نخستین شرکت بازیافت فلزات گرانبها از وسایل الکتریکی و الکترونیکی مانند گوشیهای تلفن همراه را راهاندازی کنید. تأسیس چنین شرکتی باعث میشود حتی بتوانید در بازار کشورهای همسایه و منطقه نیز نفوذ کنید و بعد از مدتی به شرکتی بینالمللی تبدیل شوید.

۱۱۵
کلیدواژه (keyword): رشد هنرجو، بازسازی، گوی‌های پنهان، احسان یارمحمدی
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید