عکس رهبر جدید

خاطره شیرین

خاطره شیرین

بازی وسطی را دوست داری؟ این بازی یکی از پرطرفدارترین بازی‌های زنگ‌تفریح‌هاست‌. بیشتر دوست داری وسط باشی و جاخالی بدهی، یا اینکه توپ را نشانه بگیری به سمت آن‌هایی که وسط هستند؟ داور هم تعیین می‌کنید؟ تا حالا پیش آمده است که وسط باشی و توپ به تو بخورد، ولی هیچ‌کس نفهمد و تو هم به روی خودت نیاوری؟ یا درمورد اینکه توپ به کسی خورد یا نخورد، دو گروه با هم به اختلاف بخورند؟ آن‌وقت‌ها که ما با هم‌کلاسی‌هایمان بازی می‌کردیم، دعوایمان نمی‌شد. می‌دانی چرا؟ داوری داشتیم که مطمئن بودیم راست می‌گوید. او یکی از دوستانمان بود. اگر توپ به اعضای گروه مقابل، یا حتّی به خودش یا هم‌گروهی‌اش می‌خورد و هیچ‌کس نمی‌فهمید، او صادقانه می‌گفت: «خورد!» جالب‌تر این بود که اگر یک روز غایب بود، همه‌ی بچّه‌ها مثل او داوری می‌کردند. هرکس داور خودش می‌شد.

بازی‌های حیاط مدرسه‌ی شما چیست؟ با دوستانت که بازی می‌کنی، چطور داوری می‌کنی؟ اگر برایت جالب است، از امروز دقّت کن. می‌توانی یک کاغذ برداری و هر روز بعد از مدرسه رویش بنویسی که داوری‌ات چطور بوده است. شاید گاهی در داوری اشتباه کنیم امّا مهم این است که سعی کنیم با فکر کردن، تصمیم درست را بگیریم. من مطمئنّم اگر بخواهی و اراده کنی، می‌توانی داور پرافتخار زندگی خودت باشی.

راستی یک عنوان دیگر برای متنی که خواندی پیشنهاد بده. به نظر تو موضوع این نوشته‌ی ما چه بود؟ خوش‌حال می‌شوم نظرت را از طریق پیوند «ارتباط با ما» برایم بفرستی.

 


۲۵۴۸
کلیدواژه (keyword): رشد دانش آموز، یادداشت سردبیر، خاطره شیرین، نفیسه نجفی قدسی
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید