عکس رهبر جدید

گوگل اکسپدیشن

  فایلهای مرتبط
گوگل اکسپدیشن
فناوری‌ها همیشه بر مسیر و چگونگی آموزش درحوزه‌های گوناگون تأثیر جدی گذاشته‌اند و فرایند یادگیری و آموزش را بهتر و آسان‌تر می‌کنند. برای مثال، رفتن به نقاط دور و بازدیدهای علمی را تسهیل کرده‌اند؛ امکانی که در گذشته چندان آسان نبود.

در اینباره برنامه «گوگل اکسپدیشن» را معرفی میکنیم:

«گوگل اکسپدیشن1» یک برنامه آموزشی همهجانبه است که به معلمان و دانشآموزان اجازه میدهد از طریق بیش از هزار تور واقعیت مجازی2 و صد تور واقعیت افزوده3 جهان را کشف کنند؛ بهشکلی که میتوان بدون ترک کلاس، همراه با کوسهها شنا یا از فضاهای بیرونی بازدید کرد.

در صفحه اصلی برنامه به آسانی میتوان ابتدا موضوعات مورد علاقه را انتخاب کرد و سپس در گشتهای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده آن به گردش علمی پرداخت (تصویرهای 1 و 2 و 3).

گشتهای مجازی باکیفیت از مکانهای تاریخی، علمی، اقیانوسها و جانداران آبزی و فناوری‌‌ها در دسترس معلمان و دانشآمـوزان قـرار دارنـد. بعد از انتخـاب موضـوع، وارد زیرمجموعـههـا میشویم. بـرای مثال، برای بخش علمی، زیربخشهای نور، مولکولها، ستارهشناسی و جدول تناوبی قابل مشاهده و بازدیدند (تصویرهای 4 و 5 و 6).

علاوه بر این بخشها، بخشهای دیگری نیز بهصورت بازی و فعالیت آموزشی قرار دارند که بر جذابیت و کیفیت این برنامه میافزایند.

جمع‌‌بندی

گوگل اکسپدیشن با کمک فناوریهای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، برنامه آموزشی جامع و باکیفیتی را در موضوعات متعدد، برای معلمان و دانشآموزان، ارائه میکند؛ موضوعاتی که به دلایل گوناگون در دسترس دانشآموزان قرار ندارند. از این طریق فرصت بازدید مجازی باکیفیت فراهم میشود.

 

 

پینوشتها

1. Google Expeditions

2. VR

3. AR

 

 

- کاربران گرامی؛ برای مشاهده متن کامل این مطلب به فایل PDF پایین همین صفحه مراجعه فرمایید.

۳۱۴
کلیدواژه (keyword): رشد فناوری آموزشی، کاربرد فناوری آموزشی، بستر تعاملی، واقعیت مجازی، واقعیت افزوده، آموزش تعاملی، معلم تسهیلگر ،گوگل اکسپدیشن، مصطفی سهرابلو
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید