عکس رهبر جدید

زبان پایتون

  فایلهای مرتبط
زبان پایتون
ایده‌هایی که دنیا را تغییر دادند!

«پایتون»1 یک زبان برنامه‌نویسی رایگان، چندمنظوره است و قابلیت‌های بسیار فراوانی دارد که باعث شده است جزو ۱۰ زبان محبوب دنیای برنامه‌نویسی قرار گیرد.

 

- پایتون یک زبان برنامه‌نویسی سطح بالاست. به این معنی که از نظر قواعد و ساختار، نسبت به زبان‌های ماشینی، شباهت بیشتری به زبان انسان و همین‌طور زبان انگلیسی دارد. همین ویژگی باعث شده است گرایش به این زبان افزایش یابد.

 

- پایتون یک  زبان  برنامه‌نویسی رایگان و «متن‌ باز»2  است. یعنی می‌توانید متن آن و خود برنامه را به رایگان از اینترنت دریافت یا در توسعه آن همکاری کنید.

 

- کتابخانه‌های متعددی دارد که بـه صورت رایـگان در اخـتیار توسعه‌دهندگان قرار می‌گیرند، صرفه‌جویی قابل توجهی را  در مـدت زمان تحویل پروژه و تعداد خط‌های کد برنامه سبب  می‌شوند.

 

- پایتون زبانی چند منظوره است؛ یعنی فقط به یک حوزه از برنامه‌نویسی محدود نمی‌شود. پایتون از ساخت برنامه کاربردی (اپلیکیشن) تلفن همراه تا بازی‌سازی و هک کاربرد دارد.

 

- توسعه نرم‌افزارهای میزکار رایانه (دسکتاپ): با استفاده از کتابخانه «تکینتر»در پایتون می‌توان نرم‌افزارهایی تحت ویندوز ساخت یا آن‌ها را توسعه داد.

 

- کاربرد در حوزه وب: در حال حاضر، از بسترهای نرم‌افزاری (پلتفرم‌های) محبوب  برنامه‌ نویسی‌وب که با پایتون نوشته شده‌اند، نظیر «پیرامید»3 و «دیانگو»4 در شرکت‌های بزرگی نظیر، «پینترست»5،  «درآپ‌باکس»6 برای توسعه برنامه‌های کاربردی تحت وب استفاده می‌شود. این بسترهای نرم‌افزاری توانایی مدیریت و اجرای تمامی فرایندهای توسعه برنامه‌های کاربردی تحت وب را دارند.

 

- کاربـرد در اینترنت اشـیا: اتصال اشیا و دستگاه‌هـا بـه اینترنت اکنون اهمیت خیلی ویژه‌ای دارد. با توجه به مقیاس عظیم این حوزه، به یک برنامه‌نویسی همه جانبه، سبک و جامع نیاز داریم که مثل همیشه پایتون جوابگوست و می‌توانیم از کتابخانه‌های آن استفاده کنیم.

 

- کاربرد پایتون در هوش مصنوعی و یادگیری ماشین: دو مقوله  مهم «هوش مصنوعی»7 و «یادگیری ماشین» 8 از مهم‌ترین حوزه‌های عصر فناوری امروزند که ماشین‌ها را قادر می‌سازند همچون انسان‌ها فکر کنند و تصمیم بگیرند. پایتون با استفاده از قدرت خود و کتابخانه‌های خاصش به هوش مصنوعی و یادگیری ماشین کمک می‌کند تا سرعت پیشرفت خود را چند برابر کنند.

 

- کاربرد در صنعت حمل و نقل: در طراحی سرویس «گوگل مپ»9 و نرم‌افـزار تاکسی‌هـای «اوبر» از پایتون بهره برده شده است.

 

- کاربرد در طراحی سامانه عامل: بـرای طـراحـی و تـوسعـه تـوزیع‌های متفاوت و متنوع سامـانه عامـل قدرتمند و مـحبوب «لینوکس» 10 از پـایتون استفـاده شده است.

 

به موارد بالا می‌تـوان کـاربردهـای متعدد پایتون در هک و نفوذ، فناوری‌هـای مالی و حوزه «فین تک»، در رسانه‌هـا و شبکه‌های اجتماعی و صنعت تجارت الکترونیک را اضافه کرد.

اگر بـه زبان پایتون عـلاقه‌مند شدید و می‌خواهید آن را یاد بگیرید، پیشنهاد می‌کنم دوره آمـوزش پایتون مـقدمـاتی«جادی میرمیرانی» را در وبـگاه سـایت آموزشی «gotoclass.ir» ببینید.

 

1. Python.

2. open source.

3. Pyramid.

4. Django.

5. Pinterest.

6. Dropbox.

7. intelligence.

8. Machine learning.

9. Google Maps.

10. Linux.

 

دروازه ورود به طراحی وبگاه

امروزه یکی از پرمخاطب‌ترین و در عین حال پردرآمدترین حوزه‌های برنامه‌نویسی «طراحی وب» است. برای ورود به دنیای کدنویسی وب، باید ابتدا دو زبان «HTML» و «CSS» را که مکمل هم هستند، یاد بگیرید.

HTML ساختار صفحه‌های وب را تعیین می‌کند. در واقع می‌توان گفت که اسکلت صفحه وب را می‌سازد. به هر وبگاهی (وب‌سایتی) که مراجعه کنید، تمام نوشته‌ها، دکمه‌ها، تصویرها و عنصرهای (المان‌های) صفحه به کمک  HTML  در صفحه وب قرار گرفته‌اند.

CSS زبانی است برای جلوه‌دادن (استایل‌دادن) به صفحه‌های وب. در واقع CSS تعیین می‌کند که یک عنصر HTML چگونه (چه رنگ، چه اندازه و ...) باید در صفحه نمایش داده شود. اگر بخواهیم کمی ملموس‌تر توضیح دهیم باید بگوییم، عنصرهایی که به کمک HTML در وبگاه  قرار گرفته‌اند، مانند استخوان، بی‌پوست و بی‌گوشت هستند! باید کمی به زیبایی آن‌ها هم فکر کنیم. اینجاست که زبان CSS کار خود را آغاز می‌کند و به عنصرهای  صفحه ظاهری زیبا می‌بخشد. بنابراین اگر اندازه و رنگ متن‌ها تنوع چشمگیری دارند، دکمه‌ها از آرایش زیبایی برخوردارند، یا چیدمان فهرست‌ها گاهی افقی و گاهی عمودی است، همه و همه نتیجه استفاده از CSS  بوده است.

اگر مراحل ساخت یک وبگاه را به مراحل ساخت یک ساختمان تشبیه کنیم، با استفاده از زبان HTML می‌توان اسکلت و ساختار این ساختمان را ساخت. اما برای اینکه بتوانیم تعیین کنیم، رنگ دیوار‌های داخلی، نمای ساختمان و ... چگونه باشد، باید از زبان CSS استفاده کنیم.

آموزش این دو زبان هیچ پیش نیازی ندارد. برای یادگیری رایگان و آسان این دو زبان، به وبگاه «otedia.com» مراجعه و از فهرست دوره‌های آموزشی، دوره‌های «برون‌خط» (آفلاین) را انتخاب کنید و ویدئوهای آموزشی «طراحی صفحات وب با HTML5 و CSS3» را ببینید.

۳۷۶
کلیدواژه (keyword): رشد نوجوان، صفر و یک، زبان پایتون،طراحی وب،پایتون،زبان های برنامه نویسی،سعید چگینی، دروازه ورود به طراحی وبگاه
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید