عکس رهبر جدید

ماه نوجوان

  فایلهای مرتبط
ماه نوجوان

وقتی آبان ماه سراغ تقویم می‌روی و آن را ورق می‌زنی، یک نکته مهم توجهت را ناخودآگاه جلب می‌کند. می‌فهمی آبان، ماه نوجوانان است. روز نوجوان، روز دانش‌آموز، روز بسیج دانش‌آموز، شهادت نوجوان بسیجی محمدحسین فهمیده و روز کتاب‌خوانی.

دوست نوجوان من!  همه این مناسبت‌ها با ما سخن می‌گویند. آن‌ها یک‌صدا فریاد می‌زنند: «آبان، ماه نوجوان است!»روان‌شناسان تأکید دارند دوره نوجوانی دوره هویت‌یابی است. دوره پیداکردن سمت‌و‌سوهای متفاوت زندگی و شناخت ابعاد گوناگون شخصیتی است.

اما رفتار و عملکرد نوجوانان سال‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به ما چیز دیگری می‌گوید. نوجوانانی که روز 13 آبان سال 1357 با حضور خود در خیابان‌های اطراف دانشگاه تهران پشت رژیم پهلوی را با شهادت خود لرزاندند یا محمدحسین فهمیده در نبرد خرمشهر، با ایثارگری سد راه تانک‌های بعثی شد، چیز دیگری به ما می‌فهماند. آن‌ها نه تنها هویت خود را پیدا کرده و فهمیده بودند برای چه به دنیا آمده‌اند و به سوی کدامین هدف باید پیش بروند، بلکه چراغ راه بزرگ‌ترها نیز شده بودند. تا جایی که بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، امام خمینی (ره)، در شهادت حسین فهمیده بیان کردند: «رهبر ما آن طفل سیزده ساله‌ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صدها زبان و قلم بزرگ‌تر است، با نارنجک خود را زیر تانک دشمن انداخت، آن را منهدم نمود و خود نیز شربت شهادت نوشید»(صحیفه امام(ره)، جلد 14، صفحه 74).

دوست نوجوان! روز نوجوان را صمیمانه تبریک می‌گویم. قدر خودت را خوب بدان. وجود تو برای جامعه ما خیلی ارزشمند است. به‌راستی همه بزرگ‌ترها چشمشان به رشد و بالندگی تو دوخته شده است.

 

 


۱۷۸۱۶
کلیدواژه (keyword): رشد نوجوان، یادداشت سردبیر، ماه نوجوان، علی اصغر جعفریان
محمد صادق فرهاد توسکی
۱۴۰۲/۰۸/۲۰
5
0
0

از همه معلم های زحمت کش کمال تشکر رو دارم

نازنین نعمت شاهی
۱۴۰۲/۰۸/۰۹
5
0
0

منم روز 13 آبان و روز نوجوان رو به همه ی دوستام تبریک میگم

رمیصا رشخواری
۱۴۰۲/۰۷/۲۴
3
0
3

واقعا عالی بود

محمدسعید
۱۴۰۲/۰۶/۰۱
0
7
8

منم تبریک میگم به تمام کسانی که نوجوان هستند ما باید از شهید محمدحسین فهمیده درس بزرگی بگیریم که همه ما برای یک چیز مهم افریده شدیم

سپهراصغری
۱۴۰۲/۰۵/۳۱
2
0
1

بسیار عالی


نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید