عکس رهبر جدید

آردوینو تحولی در بازار نوین

آردوینو تحولی در بازار نوین
با استعداد خودت کارآفرین شو

در دنیای امروز که بهسرعت شاهد رشد و تکامل فناوری و هوشمندسازی روزافزون کسب و کارهای محیط اطرافمان هستیم، افرادی میتوانند موفق باشند که با علم روز پیش بروند و آینده شغلی و اقتصادی را بهخوبی پیشبینی و سهم قابل توجهی از بازار کسب و کار را نصیب خود کنند.

از سوپر مارکت تا شرکتهای بزرگ مهندسی و بازرگانی، از خانههای کوچک تا ویلاهای تجملی و گرانقیمت، همه و همه در حال تحول و پیشرفت برای بهینهشدن مصرف و راحتی استفاده کاربران هستند.

هر روز دنیای هوشمند بهخوبی در صنایع نفوذ میکند و با ورود به بازارهای گوناگون در حال تبدیل‌‌شدن به عنصری جدانشدنی از زندگی ماست.

در اینجا این نکته را بررسی میکنیم که ما هنرجویان هنرستانی هم میتوانیم در این نظام نوین مدیریتی نقش مهم و مفیدی داشته باشیم.

ممکن است به نظر برسد کار در حوزه هوشمندسازی و ساخت و برنامهنویسی شبکههای هوشمند از عهده ما خارج است و به فناوریهای پیچیدهای نیاز دارد که باید مهندسان خبره رشتههای مهندسی همفکری کنند تا بتوانند در این زمینه نظر بدهند و کسب درآمد کنند. به شما ثابت میکنیم این تصور غلط است! شاید اگر پنج سال پیش این حرف را میزدیم، درست و منطقی به نظر میرسید و احتمالاً هیچ شک و تردیدی هم در این باره نبود! ولی به لطف گسترش دانش و فناوری و آمدن بسترهای جدید، این زمینه برای کاربردیترکردن دانش و علوم ما ایجاد شده است.

برنامه آردوینو سبکی جدید و نوظهور در دنیای مهندسی برق، رایانه و مکانیک است که همانند پلی برای شکوفایی ظرفیتهای شما و سبب تحول در کسب و کار و مهارت شما میشود!

این طلسم شکستهشده باعث میشود امروزه هر شخصی با هر زمینه شغلی و با هر سطح اندک از سواد بتواند با مقداری تمرین و یادگیری این بستر، بهعنوان طراح و کاسب در گسترش آن ایفای نقش کند. آردوینو بستری جدید و جهانی است که بهتازگی و در چندسال اخیر در حال مطرحشدن است و سیستم و کارکرد کلی آن به دو بخش کلی برنامهنویسی نرمافزار و چینش سختافزار تقسیم میشود. با نوشتن دستور کاری دلخواه میتوانیم محیطی کاملاً هوشمند، متناسب با میل خودمان، طراحی کنیم! مثلاً به این شکل تعریف کنیم که زمانی که ظرفیت آب باغچه پر شد، شیر آب بهصورت خودکار قطع شود! یا مثلاً وقتی شخصی وارد اتاق میشود و صاحب منزل حضور ندارد، برنامه هوشمند خانه، از طریق پیامک صاحب منزل را از ورود شخص ناشناس مطلع کند. یا حتی هنگام شب چراغها و شمارنده (کنتور)های آب، برق و گاز به‌‌صورت خودکار روشن و در روز دوباره خاموش شوند!

این موارد تنها چند نمونه ساده از تواناییهای آردوینو هستند و این بستر روز به روز در حال گسترش و توسعه است. از همینرو توجه خیلی از مهندسان جهان و نظامهای آموزشی، بهویژه آموزش فنیوحرفهای را، به خود جلب کرده است.

هنرجوی هنرستانی عزیز تا اینجا همراه ما بودید؟ حالا ممکن است همچنان شخص متقاضی یادگیری، به واسطه ناآشنایی با سادهبودن و در عین حال کارآمدبودن آردوینو، از ورود به عرصه یادگیری و  کسب مهارت این توانایی ناامید باشد یا از خود سؤال کند این همان برنامهنویسی نیست؟ برای من که رشته خیاطی میخوانم یا دیگری که در رشته خودرو یا کشت گیاهی درس میخواند، این فناوری چه کاربردی دارد؟ نحوه استفاده از این فناوری چگونه است؟ در پاسخی کوتاه باید گفت، آردوینو بهگونهای طراحی و تدوین شده است که هر شخصی در هر زمینه کاری و سطح سواد، به شروع یادگیری در بازهای کوتاهمدت اقدام کند و در مدت زمان محدودی به تسلط کامل در این حوزه برسد.

یعنی از هنرجوی ساده تا خیاط و بقال و کارمند بانک و شخصی که فقط به دنیای فناوری علاقهمند است، میتواند با هزینه خیلی پایین، یادگیری این فناوری را آغاز کند و اثرات آن را در پیشرفت کار خود ببیند.

تنها لازمه شروع، علاقه به این فناوری و اندکی چاشنی خلاقیت و پشتکار است. ما سعی میکنیم این فناوری و کاربرد آن را در رشتههای تحصیلی و کاری شما به مرور در مجله آموزش دهیم.

اگر میخواهید تحولی در کسب کار و دانش و مهارتهای خود ایجاد کنید و مجموعهای از اصول علم روز را بهسادگی فرا بگیرید و از آنها برای ایجاد تنوع در آموزش و کسب و کار آینده خودتان استفاده کنید، پیشنهاد میکنم مطالب حوزه آردوینو را در قسمت فناوری مجله دنبال کنید!

 

این مطلب ادامه دارد.....

 

۷۵۷
کلیدواژه (keyword): رشد هنرجو، فناوری، آردوینو تحولی در بازار نوین، محمد ثقفی،هوشمندسازی،برنامه‌نویسی شبکه‌ های هوشمند،آردوینو،مهندسی برق،مهندسی رایانه،مهندسی مکانیک
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید