عکس رهبر جدید

یک دفترچه پر از لبخند

  فایلهای مرتبط
یک دفترچه پر از لبخند

یک دفترچه بردار و از صبح که بیدار میشوی، کارهایی را که مادرت برایت انجام میدهد یادداشت کن. آخر هفته به یادداشتهایت نگاه کن. حتماً خیلی زیادند! مگر نه؟ فکر میکنم وقت آن رسیده است که ما هم دست به کار شویم و این بار یک  فهرست درست کنیم. ببینیم چه کارهایی باعث میشود مادرمان خوشحال شود. مثلاً خانه را مرتّب کنیم، در آمـادهکردن غـذا کمـک کنیم، با خواهـر یا برادر کوچکمان بازی کنیم، بدون گفتـنِ کلمهی «لطفاً» چیزی نخواهیم، یا هر کار خوب دیگری که به ذهنمان میرسد.

خُب، حالا این کار چه ربطی به صفحهی کاردستی دارد؟ فهـرستـی را که گفتـم، در یک دفتـرچه یادداشـت کـن تا بگویم ؛ البتّه نه در یک دفترچهی معمولی!

بیا با هم دفترچه را بسازیم.

 

چه چیزی لازم است؟

- مقوا

- کاغذ رنگی

- چسب

- قیـچی

- کاغذ سوراخ کن

 

برای درستکردن دفترچه میتوانیم از یک دفتر قدیمی هم استفاده کنیم.

 

چه کار باید بکنیم؟

1. دو برگه مقوا را در اندازههای 20 سانتیمتر در20 سانتیمتر برش میزنیم ؛ یکی از آنها را برای روی جلد و دیگری را برای پشت جلد.

2. هر دو طرفِ جلد پشت دفترچه را با کاغذرنگی به طور کامل میپوشانیم امّا فقط یک طرفِ جلد رویی را با کاغذرنگی میپوشانیم.

3. طرحی را که انتخاب کردهایم، با چسب  روی جلد ثابت میکنیم. طرح ما یک قسمت ساده از یک نقش اسلیمی (ایرانی اسلامی) است.

4. حالا نقاط مورد نظرمان را با سوزن علامت‌‌گذاری میکنیم.  یعنی جاهایی را که روی الگو علامت دارد با سوزن سوراخ میکنیم.

5. نقطههایی را که علامتگذاری کردهایم با کاموا و سوزن به هم وصل میکنیم؛ یعنی تصویرمان را با نخ و کاموا میکشیم. پشت کار را با کاغذرنگی میپوشانیم .

6. برای دوختن الگو از شمارهی 1 شروع میکنیم. یعنی اوّل از زیر سوراخ شمارهی یک سوزن را بیرون میآوریم. سوزن را در سوراخ شمارهی 2 فرو میبریم. دوباره سوزن را از سوراخ شمارهی 3 بیرون میآوریم و سپس در سوراخ شمارهی 4 فرو میبریم و همینطور تا آخر.

7. به وسیلهی سوراخکن، بالای جلد و کاغذهای دفترچه را سوراخ میکنیم. اگر سوراخکن نداشته باشیم، میتوانیم با استفاده از خودکار این سوراخها را ایجاد کنیم.

8. کاغذها را بین دو جلد قرار میدهیم، به طوری که همهی سوراخها روی هم قرار بگیرند. دو رشته نخ را از سوراخها رد میکنیم و گره میزنیم.

دفترچهی ما آماده است.

 

میتوانی با انجام دادن هر کار خوبی که قبلاً در دفترچهی یادداشتت نوشتهای، یک شکلک لبخند (  ) در دفترچهات بکشی. اگر هم کار خوبی را دو بار انجام دادی، این شکلک را دو بار بکش. بعد از یک هفته کلّی شکلک لبخند در دفترچهات خواهی داشت!

۲۵۴۰
کلیدواژه (keyword): رشد دانش‌آموز، کاردستی
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید