عکس رهبر جدید

خانه‌های سبز

  فایلهای مرتبط
خانه‌های سبز
از طبیعت دعوت کنیم به خانه ما بیاید

خانه‌های دلپذیر

این روزها زندگیهای پیچیدهی شهری باعث شدهاند که از طبیعت غافل شویم و کمتر به آن توجه کنیم. امّا هیچ مشکلی نباید ما را از طبیعت و زیباییهایش دور کند. اگر نمیتوانیم زیاد به دیدن طبیعت برویم مشکلی نیست. سعی میکنیم طبیعت را به خانههایمان بیاوریم! امّا چگونه؟ با انجام چند کار ساده. اگر کنجکاو هستید، تا آخر مطلب را بخوانید.

 

پنجره‌های سبز

خانهای کوچک با پنجرههایی سبزرنگ را تصوّر کنید؛ پنجرههایی که پشت هر کدام از آنها گلدانهایی کوچک قرار دارند. گلدانها با گلهایی زیبا خودنمایی میکنند. تصوّرکردنش کار سختی نیست. گلدانهایی که یا داخل هرکدامشان گلهایی رنگارنگ میبینی ، یا بذرهای کوچکی که تو نمی بینی، ولی در دل خاک پنهان شدهاند؛ بذرهایی که میتوانند بعدها به سبزی های تازه و خوشمزّهای تبدیل شوند تا ما آنها را سر سفرههایمان بگذاریم.

 

حیاطی کوچک در خانه

اگر خانـهی شما از آن خانههایی اسـت که ایـوانک (بالـکن ) دارد، خوشبهحالتان! میتوانید زود دستبهکار شوید. چون ایوانک از بیرون خانه دیده میشود، باید در زیبایی آن هم بسیار دقّت کرد. قرار دادن چند گلدان یا درختچه‌‌ی کوچک در ایوانک و چیدن میز و صندلی در آن، صفای بیشتری به ایوانک میدهد و در زیبا دیدهشدن خانه، محلّه و شهر بسیار مؤثّر است.

مراقب باشید جای گلدانها محکم باشد تا در اثر باد و ... به کوچه و خیابان سقوط نکند!

 

پرنده‌ها را فراموش نکنیم

یکی از لذّتبخشترین کارها، غذا دادن به پرندههاست؛ پرندههای کوچـولوی دوسـت داشتنی! ما میتوانـیم با وسـایل دورریختـنی و بازیافتی مثل بطری نوشـابه، جای غـذاخوری یا لانههایی زیبا برای آنها بسـازیم. با اینکار، هم به پرنـدگان آرامش میدهیـم و هم خودمـان لذّت میبریم.

 

باغ شیشه‌ای

یکی از هیجانانگیزترین کارهایی که خلّاقیت را زیاد و احساس شادی و نشاط را بیشتر میکند، ساختن باغ شیشهای یا «تراریوم» است. با ظرفهای شیشهای بیاستفادهای که در خانه دارید و چند گیاه کوچک مثل کاکتوس، میتوانید یک باغ شیشهای زیبا بسازید و آن را گوشهی اتاق بگـذارید و حســابی لـذّت ببرید. راستی، باغ شیشهای در تمیزی هوای خانه هم خیلی مؤثّـر است.

 

با طبیعت مهربان باشیم

یادمـان باشد، رفتن به طبـیعت و از نزدیک دیدن زیبـاییهای آن، لطف دیگری دارد. امّا باید حواسـمان به درختـان و گیاهـان و حیوانات باشد. طبیعت صاحبخانه است و ما مهمان! یادمان باشد، وقتی به مهمانی طبیعت میرویم، با رفتارهای نادرست طبیعت را دلآزرده نکنیم.

۵۴۹
کلیدواژه (keyword): رشد دانش‌آموز، محیط زیست
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید