عکس رهبر جدید

معرفی کتاب: ابوعلی سینا / نوبرت خرگردن

معرفی کتاب: ابوعلی سینا / نوبرت خرگردن

ابوعلی سینا / لاله احمدی

نویسنده: حمید عبداللّهیان

سال چاپ: 1395

ناشر: مبتکران

به نظر تو آدمهای دانشمند چهشکلی هستند؟

من همیشه فکر میکردم آنها آدمهای عجیب و غریبی هستند که خیلی با آدمهای عادی فرق دارند! مثلاً فکر میکـردم آنها خیـلی باهـوش هستند. امّا بعد از خواندن داستان زندگی ابوعلیسینا فهمیدم فرق دانشمندان و آدمهای عادی در پشتکاری است که موقع انجام دادن کارها دارند. به قول حمید عبداللّهیان ، آنها مثل سریش به مسئلهها و کارهایی که دارند میچسبند و تا آنها را حل نکردهاند یا انجام ندادهاند، بیخیال نمیشوند. فکرش را بکن، ابوعلیسینا یک کتاب را چهل بار خواند تا آن را بفهمد!

کتاب ابوعلیسینا را بخوان تا بیشتر با این تفاوتها آشنا شوی!

 

ابوعلی سینا

 

نوربرت خرگردن / زهره صادقی

نویسنده: میشائیل اِنده

مترجم: کتایون سلطانی

سال چاپ: 1396

ناشر: افق

سلام دوست من!

یک سؤال! تا حالا یک زورگو را از نزدیک دیدهای؟ چهشکلی بوده است؟ چه ویژگیهایی داشته است؟ تا حالا شده است کسی به تو یا دیگران زور بگوید؟ چه احساسی داشتی؟ کاری کردی؟ تلاش کردی که او را از کارش منصرف کنی یا احساس کردی تلاشت بیهوده است و باید با این آدم و رفتارش کنار بیایی؟ اصلاً فکر کردهای رفتار مناسب با یک زورگو چگونه است؟

نوربـرتِ خرگـردن یک کرگـدن گردنکلفـت است که آنقدر زنـدگی را برای حیوانهای بیشه سخت کرده که هیچکدام جرئت نفسکشیدن بدون اجازهی او را ندارند . آنها احساس میکنندکاری هم برای بهتر شدن اوضاع نمیتوانند انجام دهند. بالاخره یک روز که دیگر طاقتشان تمام میشود، تصمیم میگیرند آن بیشه را برای همیشه ترک کنند؛ به جایی بروند که از زورگوییهای نوربرت دور باشند و زندگی خوب و آرامی داشته باشند. پس همه از آنجا میروند بهجز یک نفر! یک نفر که اتّفاقاً کوچکترین و ضعیفترین حیوان جنگل است! او میماند و حساب نوربرت خرگردن را میگذارد کف دستش! امّا مگر میشود؟ چطور؟ اگر دوست داری بدانی ، برو کتابش را بخوان.

 

نوربرت خرگردن

۳۴۵
کلیدواژه (keyword): رشد دانش‌آموز، معرفی کتاب
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید