عکس رهبر جدید

فضای مجازی و آداب کاربری

  فایلهای مرتبط
فضای مجازی و آداب کاربری
دوست خوبم سلام! من رسانوس هستم. در این شماره‌ی مجله‌ی رشد دانش‌آموز با من همراه باش تا با ویژگی‌های دنیای رسانه آشنا شوی! در اوّلین شماره‌ی مجله می‌خواهیم درباره‌ی راه‌های استفاده‌ی درست از وسایل رسانه‌ای با هم صحبت کنیم؛ یعنی یاد بگیریم چطور از تلفن همراه، رایانک(تبلت) و رایانه‌ی کیفی(لپ‌تاپ) استفاده کنیم تا سلامت بمانیم. به نظر خودت، با استفاده‌ی درست از وسایل رسانه‌ای چقدر آشنا هستی؟

اشتباهها در چگونگی استفاده از وسایل رسانهای را در تصویرهای زیر پیدا کن و دورشان خط بکش و بنویس هر اشتباه چطور باید اصلاح شود؟ (در هر تصویر سه اشتباه وجود دارد.)

 

هوای چشمهایمان را داشته باشیم!

امـروزه خیلی از کارهایمـان به اینـترنت و تلفـن همراه و فضـای مجازی وابسته شـدهاند. چون سلامتـی شما برایمـان خیلیخیلی مهم و با ارزش است، آمدهایم تا با هـم ببیـنیم چطور میتوانیم در دنیای مجازی هوای چشمهایمان را داشته باشیم!

 

1. فاصلهات را با صفحهی نمایشگر تنظیم کن.

2. قانون 20-20 را رعایت کن.

طبـق ایـن قانـون، بعد از هـر20 دقیقـه نگاهکـردن به صفحـهی نمایشگر، باید20 ثانیه به چشمهایت استراحت بدهی. به دور نگاه کن و تندتند پلک بزن .

نکته: کار با وسایل رسانهای نباید باعث شود مدّت زیادی پلک نزنی.

3. در تاریکی از وسایل رسانهای استفاده نکن.

4. نور صفحهی نمایشگر را تنظیم کن.

یعنی اگـر نور محـیط زیـاد است ، نور صفحه‌‌ی نمایشـگر را زیاد کـن و اگر نور محـیط کم است ، نور صفحه را کم کن . میتوانی از تنظیم خودکار نور هم استفاده کنی.

5. از امکان فیلتر (پالایهی) نور آبی استفاده کن.

همـهی تلفنهای همراه و رایانـههای کیفی گزینهای به نام « فیلتر(پالایه) نور آبی» دارند. اگر انتخـابش کنی، نور صفحـه‌‌ی نمایشـگر تقـریبـاً زرد میشـود و آسیـب کمتـری به چشمهایت میرسد.

6. دقّت کن نور بهطور مستقیم به صفحهی نمایشگر نتابد.

 

جدول زیر را کامل کن. برای هر روزی که حواست به قانونها بود، نشانهی لبخند بکش. اگر روزی حواست به قانونها نبود، در خانهی آن روز در جدول نشانهی اخم بکش. هوای چشـمهایت را داشـته باش و تجربـهات را ( بـهشـکل صـوتی، نقّـاشی یا متن ) با مـا در میان بگذار. با این کار ما را خوشحال میکنی.

 

راه ارتباط با ما:

میتوانی از جدولت عکس بگیری و آن را از طریق پیوند زیر برای ما بفرست.

https://www.roshdmag.ir/u/39i

۱۲۴۸
کلیدواژه (keyword): رشد دانش‌آموز، برخط‌ها،فضای مجازی،آموزش فضای مجازی به کودکان،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید