عکس رهبر جدید

رمزینه‌ها در شبکه ملی مدارس (رشد)

  فایلهای مرتبط
رمزینه‌ها در شبکه ملی مدارس (رشد)

یکی از اهداف «شبکه ملی مدارس ایران» (رشد) به‌عنوان رسانه‌ای ملی، پشتیبانی از برنامه درسی است. در این راستا این شبکه تلاش کرده است با تأمین و انتشار محتوای مکمل آموزشی و تربیتی این هدف را محقق کند. لذا شبکه رشد، همسو با اهداف متعالی نظام جمهوری اسلامی ایران و در راستای تحقق اهداف ارزشی و آموزشی وزارت آموزش‌وپرورش، در جهت تقویت، تکمیل و توسعه برنامه درسی ملی گام‌‌های مؤثری برداشت.

در دوران شیوع کرونا، اهمیت و ضرورت تحقق این هدف بیشتر احساس شد و سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از ابتدا توانست اقدامات قابل قبولی را برای تأمین و انتشار محتواهای مکمل صورت دهد. به این منظور ضروری بود ظرفیت‌های زیرساختی و محتوایی شبکه رشد ارتقا یابد تا علاوه بر میزبانی خدمات جدید، امکان دسترسی به محتواهای کیفی‌تر بر بستر این شبکه فراهم شود. با اجرای طرح اتصال و انتشار محتوا بر بستر رمزینه‌های سریع‌پاسخ،‌ شبکه رشد میزبان این محتواها شد و در ادامه طیف گسترده‌ای از محتواها روی آن بارگذاری شدند.

در طول سال تحصیلی 1401-1400 حجم بسیار بالایی از محتواها تأمین و تولید شدند و پس از آماده‌سازی و انتشار بر بستر شبکه رشد، به رمزینه‌های سریع‌پاسخ درج‌شده در کتاب‌های درسی متصل شدند تا در دوران شیوع ویروس کرونا پشتیبان برنامه درسی و یادگیری دانش‌آموزان این مرزوبوم باشند.

این محتواها برای تمامی دوره‌های تحصیلی تولید و منتشر شدند. تاکنون 1940 رمزینه از رمزینه‌های مندرج در کتاب‌های درسی فعال شده‌اند که 6897 محتوا به آن‌‌ها متصل شده‌اند. در جدول و نمودارهای ارائه‌شده، گزارش عملکرد این سازمان در خصوص انتشار محتوا بر بستر رمزینه‌ها به‌تفصیل آمده است.


۳۲۹
کلیدواژه (keyword): رشد مدرسه فردا،گزارش،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید