عکس رهبر جدید

آموزش ایجاد رمزینه به صورت برخط

  فایلهای مرتبط
آموزش ایجاد رمزینه به صورت برخط

حجم زیاد اطلاعات و پیچیده‌بودن دسترسی به برخی منابع، آن هم به‌صورت امن، چالش‌هایی برای بسیاری از کاربران ایجاد کرده است. دسترسی ساده و سریع به اطلاعات یکی از اهداف کاربران است و اکثر آن‌ها به دنبال روش‌های سهل‌الوصول برای دسترسی به منابع هستند. یکی از این روش‌ها استفاده از رمزینه سریع‌پاسخ (کیوآر کد) است. از طریق رمزینه‌ها می‌توانید اطلاعاتی مانند نشانی وبگاه، متن، رایانامه، شماره تلفن، پیامک، موقعیت مکانی (لوکیشن) و ... را در اختیار مخاطبانتان قرار دهید. برای این منظور باید از برنامه‌ها و و‌بگاه‌هایی استفاده کنید که تولید‌کننده رمزینه هستند.

برای ایجاد رمزینه روش‌های متعددی وجود دارند که یکی از آن‌ها استفاده از و‌بگاه‌های «تولید‌کننده رمزینه»1 است. در این آموزش روش ساخت رمزینه در یکی از و‌بگاه‌های تولید‌کننده رمزینه را آموزش می‌دهیم. سایر و‌بگاه‌ها نیز عملکردی تقریباً مشابه روش ارائه‌شده دارند.

برای طراحی رمزینه این مراحل را انجام دهید.

1. ابتدا وارد وبگاه https://www.qrcode-monkey.com/ شوید. با توجه به اینکه قصد دارید با اسکن‌کردن رمزینه چه اطلاعاتی را در اختیار کاربر قرار دهید، سربرگ مناسب را انتخاب کنید. برای مثال، برای اینکه کاربر وارد آدرس سایت خاصی شود، گزینه URL را برگزینید.

2. در قسمتYour URL  آدرس وبگاهی را که با اسکن‌کردن رمزینه قصد دارید به آن متصل شوید، وارد کنید. برای مثال http://www.roshd.ir را وارد کنید.

3. با تلیک (کلیک) روی Set Color می‌توانید تنظیمات مربوط به رنگ رمزینه را انجام دهید. این رنگ می‌تواند به‌صورت Solid Color یعنی تک‌رنگ یا طیف رنگی2 باشد. چنانچه Custom Eye Color را علامت‌دار کنید، می‌توانید یک رنگ خاص برای نقاط ... در نظر بگیرید. در قسمت Background Color می‌توانید رنگ زمینه رمزینه را تعیین کنید.

4. با کلیک روی Add Logo Image می‌توانید تنظیمات مربوط به تصویر رمزینه را انجام دهید. می‌توانید از تصویرهای موجود در این بخش استفاده کنید یا برای اینکه تصویر لوگو یا تصویر دلخواه دیگری روی رمزینه قرار دهید، روی دکمه Upload Image تلیک (کلیک) و تصویر مورد نظر را بارگذاری کنید. با علامت‌دارکردن Remove Background Behind Logo تصویر پس‌زمینه نشان‌واره (لوگو) برداشته می‌شود.

5. با کلیک روی Custom Design می‌توانید تنظیمات مربوط به نقاط رمزینه را انجام دهید. در قسمت Body Shape شکل نقطه‌گذاری داخل رمزینه را انتخاب کنید. در قسمت Eye Frame Shape قاب مربوط به نقاط ... را انتخاب کنید. در قسمت Eye Ball Shape شکل مربوط به نقاط ... را انتخاب کنید.

6. با استفاده از اسلایدر زیر رمزینه می‌توانید کیفیت مورد نظر را تنظیم کنید.

7. برای ساخت رمزینه روی عبارت Create QR Code  تلیک (کلیک) کنید.

8. برای بارگیری تصویر مربوط به رمزینه ساخته‌شده، روی دکمه Download PNG تلیک (کلیک) کنید. البته می‌توانید با پسوندهای SVG ,PDF یا EPS نیز بارگیری کنید.

 

ملاحظات لازم در تولید رمزینه سریع‌پاسخ

در هنگام طراحی و تولید رمزینه‌ها لازم است ملاحظات فنی زیر را در نظر داشته باشید:

۱. پالت رنگی مورد استفاده بر اساس مود رنگی MYK، به صورت تک‌رنگ C:100 ,M:100 ,Y:100 یا K:100 تنظیم شود. تا حد ممکن رنگ K:100 ارجحیت دارد.

۲. رنگ آن در همه صفحات استفاده‌شده یکسان باشد.

۳. رنگ تضاد لازم با زمینه را داشته باشد.

4. اندازه آن با توجه به حجم ذخیره سازی اطلاعات حداقل ۲*۲ سانتی‌متر و حداکثر 5/2*5/2 سانتی‌متر باشد.

5. از فاصله 20 سانتی‌متری قابلیت اسکن‌شدن داشته باشد.

6. تا حد امکان در زاویه‌های گوناگون نچرخد.

۷. سفیدخوانی رمزینه سریع‌پاسخ نسبت به عناصر صفحه، اعم از تصویر و متن، رعایت شود.

۸. تا حد امکان در صفحات محدود و مجزا از صفحات متنی به کار برود.

۹. محتوای صفحات مربوط به پیوند رمزینه متناسب با استاندارد بسته‌های تربیت و یادگیری مصوب شورای هماهنگی علمی سازمان تولید شود.

10. عکس‌برداری از آن با زاویه روبه‌رو و عمود بر صفحه کتاب باشد.

11. تا حد ممکن تعداد نویسه‌های آدرس پیوندی که به صفحه محتوا متصل می‌شود کم باشد.

12. از تغییر آدرس پیوندها در دوره زمانی مشخص پرهیز شود.

 

 

پی‌نوشت‌ها

 

 

1. QR Code Generator

2. Gradient Color

 


۸۱۶
کلیدواژه (keyword): رشد مدرسه فردا، ساخت
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید