عکس رهبر جدید

رمزینه خوان رشد

  فایلهای مرتبط

سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به منظور پشتیبانی از برنامه درسی و غنابخشیدن به آن همواره محتواهای آموزشی را منطبق با اهداف کتاب‌های درسی تولید و انتشار داده است. با شیوع ویروس کرونا و تأثیر آن بر فرایندهای آموزشی، این سازمان در صدد انتشار محتواهای تولیدی خود بر بستر رمزینه‌های سریع‌پاسخ برآمد تا از طریق اتصال فناوری‌های روز به برنامه درسی، امکان دسترسی سریع‌تر و امن‌تر دانش‌آموزان به این محتواها را ایجاد کند و محتوای کتاب درسی و یادگیری را غنا بخشد، تکمیل کند و توسعه ‌دهد.

دسترسی به محتواهای آموزشی‌‌تربیتی (فیلم آموزشی، صوت و پادکست، و تصویر)، از طریق خوانش نشان‌واره (لوگوی) رمزینه‌های سریع‌پاسخ که در کتاب‌های درسی درج شده‌اند، میسر است. نرم‌افزارهای خوانش رمزینه بسیاری طراحی و تولید شده و در دسترس عموم قرار گرفته‌اند که کاربران می‌توانند از طریق آن‌ها انواع رمزینه‌ها را خوانش کنند تا به محتواهای آن‌ها دسترسی پیدا کنند.

از آنجا که محتواهای آموزشی متصل به رمزینه‌ها منطبق با ارزش‌های اسلامی و اصول فنی و محتوایی تولید شده‌اند، نیاز است نحوه دسترسی به آن‌ها به شکل کاملاً امنی تأمین شود. لذا با توجه به اهمیت حفظ ایمنی و ثبات در دسترسی به این محتواها، این سازمان طراحی و تولید نرم‌افزار خوانش رمزینه‌های سریع‌پاسخ را در دستور کار خود قرار داد. در این راستا معاونت فناوری آموزشی دفتر انتشارات و فناوری آموزشی سازمان مأمور طراحی و تولید برنامه اختصاصی «خوانش رمزینه‌های سریع‌پاسخ» شد.

طبق گزارش دبیر شبکه رشد، طراحی و توسعه این نرم‌افزار در مهرماه سال 1400 در دستور کار قرار گرفت و در آبان ماه نسخه آزمایشی آن رونمایی شد. این برنامه قادر است تمامی رمزینه‌های کتاب‌های درسی و نیز سایر انواع رمزینه‌ها را خوانش کند و به‌عنوان ابزاری سودمند در اختیار کاربران قرار گیرد. امکانات متعددی نظیر نگهداشت و دسته‌بندی تاریخچه رمزینه‌های خوانش‌شده، اشتراک‌گذاری محتوای رمزینه‌ها و نیز پایش میزان استفاده از رمزینه‌ها و ارائه آمارهای توصیفی از جمله ویژگی‌ها و امکانات این برنامه است. از آنجا که این رمزینه‌خوان از قابلیت‌های سایر رمزینه‌خوان‌ها بهره‌مند است، کاربران می‌توانند این ابزار را به‌عنوان ابزار نهایی خود برای خوانش تمامی رمزینه‌ها و به‌خصوص رمزینه‌های کتاب‌های درسی، روی رایانک‌ها (تبلت‌ها) و گوشی‌های هوشمند خود نصب کنند.


۳۲۲۱
کلیدواژه (keyword): رشد مدرسه فردا،گزارش،رمزینه خوان رشد،
Niayesh
۱۴۰۱/۰۹/۰۶
0
2
4

نظری ندارم


نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید