عکس رهبر جدید

رمزینه بسازید

  فایلهای مرتبط
رمزینه بسازید
کیوآر۱ مخفف عبارت «کوییک ریسپانس»۲ به معنی پاسخِ سریع است و از یک مربع سیاه و سفید با خطوط و نقاطی تشکیل شده است. با اسکن رمزینه سریع‌پاسخ می‌توان به تمامی اطلاعات پنهان بر پشت نقوش آن دسترسی پیدا کرد. رمزینه‌های سریع‌پاسخ میانبرهای بصری برای اطلاعات بیشتر هستند. هرکس می‌تواند یک رمزینه سریع‌پاسخ بسازد و هر نوع اطلاعاتی را که می‌خواهد در آن ذخیره کند.

ساخت رمزینه‌های سریع‌پاسخ در ویندوز

کاربران سامانه عامل ویندوز می‌توانند از «استور مایکروسافت» (±) رمزینه‌ساز (بارکد‌ساز)3 دانلود کنند؛ درست مانند کروم، نرم‌افزار بارکد‌ساز برای ساخت رمزینه‌های سریع‌پاسخ مخصوص رایانامه (ایمیل)، توییتر، پیامک و وای‌فای چندین حالت ازپیش‌آماده دارد. صرفاً کافی است گزینه موردنظر خود را انتخاب و داده مورد نظرتان را وارد کنید. تصویر ساخته‌شده به‌سرعت در مقابل چشمتان ظاهر خواهد شد.

 

نحوه ساخت رمزینه سریع‌پاسخ در اندروید

کاربران اندرویدی هم به برنامه‌های زیادی برای ساخت رمزینه دسترسی دارند. از میان تمام آن‌ها، بارگیری (دانلود) «کیو‌آرکد اسکنر»4 از گوگل‌پلی‌استور پیشنهاد می‌شود. برای مثال، اگر می‌خواهید کد مورد نظرتان را برای یک رایانامه بسازید، مراحل ساخت رمزینه با برنامه کیو‌آرکد اسکنر برای شما توضیح داده می‌شود.

1. برنامه کیو‌آرکد اسکنر را روی گوشی همراه اندرویدی خود باز کنید.

۲. روی گزینه QR Code بزنید.

3. گزینه وبگاه (URL) را از فهرست انواع کدهای کیوآر انتخاب کنید.

4. وبگاهی (URL) را که می‌خواهید کد کیوار آن ساخته شود وارد کنید. می‌توانید یک توضیح هم برای کد بنویسید.

5. حالا نمایشگر گوشی همراه شما کد کیوآر جدیدی را که ساخته شده است، به نمایش درمی‌آورد. برای خروجی گرفتن از تصویر، گزینه سِیو5 (ذخیره) را بزنید. فایل درون گوشی هوشمند شما ذخیره‌ خواهد شد.

6. اگر می‌خواهید رمزینه سریع‌پاسخ (کد کیوآ) را با کسی به اشتراک بگذارید، گزینه شیر6 (اشتراک) را بزنید. حالا فهرستی شامل گزینه‌های اشتراک‌گذاری از طریق پیام‌رسان، رایانامه، بلوتوث و چیزهایی از این دست به نمایش در می‌آید. بسته به نیاز خود یکی را انتخاب کنید.

کار تمام است. شما با موفقیت کد سریع‌پاسخ مورد نظرتان را روی یک گوشی هوشمند اندرویدی ساخته‌اید. علاوه بر روش بالا، می‌توانید از برنامه کاربردی کیوآرکد اسکنر برای ساخت 9 نوع رمزینه متفاوت که حاوی داده‌هایی نظیر مکان (لوکیشن)، آدرس رایانامه، شماره تماس، شبکه وای‌فای و چیزهایی از این دست می‌شوند، استفاده کنید. این برنامه در ضمن به شما اجازه می‌دهد رنگ پس‌زمینه رمزینه را هم تغییر دهید.

 

ساخت رمزینه رایگان در اندروید به‌صورت برخط

نحوه ساخت رمزینه سریع‌پاسخ (QR Code) رایگان بسیار ساده است. در چند مرحله می‌توانید رمزینه سریع‌پاسخ را تولید کنید:

۱. مولد (ژنراتور) رمزینه سریع‌پاسخ را انتخاب کنید. تعداد زیادی رمزینه سریع‌پاسخ وجود دارند که گزینه‌های بسیاری را برای استفاده از رمزینه سریع‌پاسخ و سازگار با اکثر برنامه‌های رمزینه‌خوان تلفن همراه در اختیار شما قرار می‌دهند.

بهترین مولدها برای این کار عبارت‌اند از:

- Kaywa

- GOQR.me

- Free QR Code Generator by Shopify

- Visualead

- The-qrcode-generator.com

- QR Stuff

- qr-code-generator.com

- QR Code Monkey

- Create QR Code by Google App Engine

سایر مواردی که هنگام انتخاب مولد رمزینه باید مدنظر قرار دهید، این است که آیا می‌توانید با رمزینه‌تان عملکرد را ردیابی و تحلیل کنید و آیا برنامه به شما امکان می‌دهد کدی را طراحی کنید که مخصوص خودتان باشد؟ برای مثال، برخی از رمزینه‌ها نشان (آرم)‌ها و نمادهای دیگری را نشان می‌دهند که بلافاصله به کاربر می‌گوید از اسکن فلان رمزینه چه اطلاعاتی دریافت می‎کند.

 

۲. نوع محتوای موردنظر را انتخاب کنید.

دومین مرحله در آموزش ساخت رمزینه این است که ببینید چه محتوایی را باید برای تبلیغات خودتان استفاده کنید. یکی از مولدهای ساخت رمزینه را که در صفحه قبل معرفی کردیـم انتخاب کنیـد تا آزمایشـی انجام بدهیم. ما qr-code-generator.com را انتخاب می‌کنیم.

ابتدا نوع محتوایی را که می‌خواهید رمزینه شما بعد از اسکن نشان بدهد انتخاب کنید. همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، می‌توانید یکی از این ده نوع را، با توجه به هدفی که دارید، انتخاب کنید. ما رایانامه (ایمیل) را انتخاب می‌کنیم که کاربران را به آدرس تارنمای موردنظر هدایت کند.
 

۳. رایانامه موردنظر را در برگه‌ای که ظاهر می‌شود، وارد کنید.

پس از انتخاب گزینه رایانامه (ایمیل)، یک برگه ظاهر می‌شود که می‌توانید اطلاعات مربوط به رایانامه خود شامل نشانی رایانامه، عنوان موضوع و پیام مرتبط را وارد کنید. مثل تصویر زیر:
 

4. بارگیری یک رمزینه پویا را در نظر بگیرید.

مشکل بزرگی که در ایجاد رمزینه وجود دارد این است که شما نمی‌توانید داده‌های موجود در آن را پس از چاپ ویرایش کنید. راه‌حل آن رمزینه پویاست که قابل ویرایش است. با عضویت رایگان در مولدهای تولید رمزینه می‌توانید یک رمزینه پویا چاپ کنید. البته می‌توانید رمزینه خودتان را با مواردی مثل تنظیم رنگ، افزودن نشان، ایجاد گزینه‌های اجتماعی و کلی موارد دیگر تنظیم کنید. یادتان باشد، برخی از تنظیمات، خواندن صحیح کد را برای برنامه‌های اسکن رمزینه دشوارتر می‌کند. می‌توانید دو نسخه از رمزینه خودتان، یک نسخه ساده و نسخه دیگر با طرح دلخواه، تولید کنید.

5. رمزینه را آزمایش کنید تا از اسکن شدن آن مطمئن باشید.

6. رمزینه را به اشتراک بذارید و توزیع کنید.

 

جمع‌بندی

رمزینه‌های سریع‌پاسخ به شما اجازه می‌دهند به کمک گوشی هوشمند خود به اطلاعاتی مشخص دسترسی پیدا کنید. به جای تایپ‌کردن نشانی یک وبگاه درون مرورگر، صرفاً دوربین گوشی را به سمت یک رمزینه می‌گیرید و روی آدرسی که به نمایش در می‌آید، می‌زنید. این رمزینه می‌تواند حاوی پیوندی برای دسترسی به اطلاعاتی معین باشد و یا عملی را که از پیش تعریف شده است، اجرا کند. برای مثال صفحات وب، ارائه‌ها، کدهای دسترسی به وای‌فای، اطلاعات کسب‌وکار (ساعات کاری و شعبه‌ها) و و‌بگاه‌های شبکه اجتماعی از جمله مواردی هستند که رمزینه‌ها آن‌ها را در بر می‌گیرند. این رمزینه‌ها آن‌قدر فراگیر شده‌اند که در سامانه اندروید با انبوهی از برنامه‌ها یا به کمک دستیار صوتی گوگل می‌توان آن‌ها را خواند.

 

پی‌نوشت‌ها

 

1. QR

2. Quick Response

3. Barcode Generator

4. QR code scanner

5. Save

6. Share

 


۹۱۳
کلیدواژه (keyword): رشد مدرسه فردا،ساخت،رمزینه سریعپاسخ،برنامه کاربردی،QR در ویندوز، مهدی کماسی
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید