عکس رهبر جدید

ایران اسلامی، چشم به راه دست‌های پرتوان توست

  فایلهای مرتبط
ایران اسلامی، چشم به راه دست‌های پرتوان توست

به دبستان حکمتِ روستای ایگِل در اطراف تهران می‌رویم. خانم مدیر به استقبالمان می‌آید. هنگام ورود به مدرسه، حیاط زیبای آن توجّهمان را جلب می‌کند، امّا یک سؤال هم در ذهنمان ایجاد می‌شود. یکی از دیوارهای حیاط ریخته است. با دقّت اطراف را نگاه می‌کنیم. آجرهایی در گوشه‌ی حیاط روی هم چیده شده‌اند.

وارد ساختمان مدرسه می‌شویم. دانش‌آموزان در کلاس‌ها مشغول درس‌خواندن هستند. ‌پنجمی‌ها و ‌ششمی‌ها در یک کلاس هستند. از دیدن بچّه‌ها خوش‌حال می‌شویم. با دانش‌آموزان و آموزگاران مهربانشـان گفـت‌وگـو می‌کنیم. بعد به دفتر مدرسـه می‌رویم و با خانم  مدیرگرم صحبت می‌شویم.

 جواب سؤالمان را می‌گیریم. چند روز پیش، قسمتی از دیوار مدرسه خراب شده بود. مردان آینده، یعنی پسران پایه‌‌های چهارم، پنجم و ششم دست‌به‌کار شده‌اند، آجرها را جمع کرده‌اند و مرتّب روی هم چیده‌اند. قرار است به‌زودی در ساختن دیوار مدرسه کمک بزرگی باشند. با خودم فکر می‌کنم، دستان پرتوان آن‌ها در آینده چه چیزهای دیگری را خواهند ساخت؟ نظر تو چیست؟ چه دختر باشی چه پسر، چه در روستا زندگی کنی چه در شهر یا مناطق باصفای عشایری، فرقی نمی‌کند؛ به دستانت خوب نگاه کن. دست‌هایت در آینده چه چیزهایی را خواهند ساخت؟ یک ایران منتظر توست!

 

۹۲۸
کلیدواژه (keyword): رشد دانش آموز،یادداشت سردبیر،ایران اسلامی، چشم به راه دست های پرتوان توست، نفیسه نجفی قدسی،مجله برای پایه چهارم،پنجم،ششم
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید